مجله دوچرخه

معرفی حرکات کششی برای دوچرخه سواران

حرکات کششی دوچرخه سواران

حرکات کششی دوچرخه سواران :حرکات کششی برای دوچرخه سواری کدامند؟ آیا با انواع تکنیک‌ ها و حرکات‌ های کششی قبل و بعد از دوچرخه سواری آشنایی دارید؟ تمرینات کششی می‌ توانند برای دوچرخه سواری مفید باشند، این تمرینات شامل کلیه تمرینات و حرکات مانند خم شدن به سمت عقب، خم شدن به سمت جلو و کشش عضلانی پاها و قسمت پشت ران می باشد و واقع عضلاتی را تقویت می‌ کنند که برای دوچرخه سواری استفاده می‌ شوند. بنابراین به بهبود حرکت دوچرخه سواران کمک خواهند کرد. در این مقاله حرکات کششی برای دوچرخه سواران را بررسی می‌ کنیم.

مورد نیاز شما:

حرکات کششی دوچرخه سواران

حرکات کششی دوچرخه سواران

حرکات کششی برای دوچرخه سواران

دوچرخه سواری از ورزش‌ های پرطرفدار است که البته برای شیوه صحیح دوچرخه سواری باید از تکنیک‌ ها و فنون مختلفی استفاده کنید تا عملکرد این ورزش را بهبود ببخشید. در دنیای دوچرخه سواری مباحثی مانند استراتژیک، تاکتیک، فنیگ وحتی روانشناسی مطرح می‌ شود. یکی از موارد قابل بحث نیز انجام حرکات کششی برای دوچرخه سواران است که می توان گفت که یکی از مهم‌ ترین عوامل جهت استقامت و بهبود قدرت دوچرخه سواران می باشد. یعنی یک دوچرخه سوار می‌ تواند با افزایش دادن استقامت و قدرت عضلات خود به مدت طولانی مدت این ورزش را انجام دهد و حتی در مسابقات و تورهای بلند مدت نیز شرکت کند.

این تمرینات شامل حرکاتی مانند خم شدن به سمت پشت، خم شدن به سمت جلو، کشش عضلات پشت ران و پاها و غیره می‌ باشد. با انجام دادن چنین حرکاتی دوچرخه سواران می‌ توانند از فشار و تنش به عضلات خود پیشگیری کنند. چون می‌ دانیم که تقویت عضلات در دوچرخه سواری اهمیت بسیار زیادی دارد و در کل با انجام دادن حرکات کششی دوچرخه سواران عملکرد دوچرخه سواری خودشان را بهبود می‌ بخشند.

فواید حرکات کششی در دوچرخه سواران

اگر جزو آن گروه از ورزشکارانی هستید که به دوچرخه سواری علاقه خاصی دارید و این ورزش را به صورت حرفه‌ ای و مداوم دنبال می‌ کنید، احتمالاً با شیوه‌ های مختلف و تکنیک‌ های رایج در دوچرخه سواری نیز آشنایی دارید. حال ممکن است با چنین سوالاتی مواجه شوید که فواید حرکات چرخشی در دوچرخه سواران چیست و آیا لازم است که پیش از انجام دوچرخه سواری این حرکات را انجام دهیم؟

در واقع می‌ توان گفت که حرکات کششی در دوچرخه سواری از حیاتی‌ ترین و اصلی‌ ترین برنامه‌ های تمرینی می‌ باشد، چون این حرکات کششی می‌ توانند انعطاف پذیری و دامنه حرکات دوچرخه سوار را بهبود ببخشند، جریان خون را افزایش دهند و هم چنین ماهیچه‌ های فرد را برای انجام دادن فعالیت‌ های بیش تر آماده کنند. اما اگر می‌ خواهید به نحو احسن از این حرکات استفاده کنید، باید یک زمان‌ بندی کلیدی و درست در این زمینه داشته باشید، یعنی این حرکات را پیش از شروع دوچرخه سواری انجام دهید.

اگر قصد شما آماده شدن برای یک دوره تمرین طولانی و شدید است، مانند مواقعی که دوچرخه سواری را با استقامت و قدرت بالایی انجام می‌ دهید، باید قبل از شروع دوچرخه سواری ۵ تا ۱۵ دقیقه حرکات کششی را انجام دهید.

نوع انجام دادن این حرکات نیز بسیار مهم است. حرکات کششی ایستا، یعنی حفظ کشش به مدت طولانی یک استاندارد جهت کشش دوچرخه سواران شناخته می‌ شود، اما تحقیقات جدیدی در این زمینه نشان داده است که ممکن است این حرکات موجب کاهش عملکرد فرد شود، مثلاً یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که حرکات کششی ایستا پیش از تمرین قدرت افراد در قسمت پایین تنه را ۸ درصد کاهش خواهد داد.

بنابراین برای انجام دادن این حرکات باید آگاهی کافی در این زمینه داشته باشید.

بهترین حرکات کششی پیش از تمرین

برای انجام دادن بهترین حرکات کششی پیش از تمرین دوچرخه سواری باید حتماً برای انجام دادن حرکات کششی فعال‌ تر باشید و در عین حال بتوانید آن ها را کنترل کنید. برخی از حرکات کششی به عنوان کشش‌ های پویا شناخته می‌ شوند و آن دسته از حرکاتی هستند که می توانند فعالیت‌ هایی را که قصد انجام آن آن ها را دارید در گستره‌ های کوچک‌ تری تقلید کنند. به این ترتیب با گرم کردن ماهیچه‌ ها، افزایش دادن جریان خون و بهبود دامنه حرکتی به دوچرخه سوار کمک می‌ کنند.

بیشتر بخوانید:

حرکات کششی دوچرخه سواران

حرکات کششی دوچرخه سواران

بیش تر دوچرخه سواران حرفه‌ ای با استفاده از کشش‌ های پویا بدن خودشان را گرم می‌ کنند. برعکس حرکات کششی ایستا یا ثابت، حرکات کششی پویا می توانند مفاصل ورزشکار را در دامنه کامل حرکتی به گردش دربیاورند و در عین حال موجب فعال شدن عضلات در طول کشش شوند.

استفاده کردن از حرکات کششی پویا برای آماده کردن مفاصل و ماهیچه‌ ها پیش از هر ورزشی کمک بسیار موثری به پیشرفت و بهبود عملکرد ورزشکار می‌ کند، یعنی زمانی که ورزشکاران از چنین حرکاتی استفاده می‌ کنند، عملکرد، قدرت پرش‌ ها و سرعت بهبودهای کوتاه مدت خوبی را از خود نشان می‌ دهند.

جمع‌ بندی

در این مقاله حرکات کششی دوچرخه سواران ه سواران را بررسی کردیم. گفتیم که حرکات کششی چه تاثیر مفید و موثری در بهبود حرکات ورزشی دوچرخه سواران و هم چنین پیشرفت آن ها در این زمینه دارد.‌ در واقع می‌ توان گفت که حرکات کششی به صورت ایستا یا پویا پیش از دوچرخه سواری ضروری است و نحوه آماده سازی ماهیچه‌ ها و عضلات ورزشکار کمک می‌ کند. در سایت https://javidbike.ir/ بیش تر با حرکات کششی در دوچرخه سواران آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *