مجله دوچرخه

انواع عینک دوچرخه سواری

انواع عینک دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در عین حال که یک ورزش و تفریح لذت بخش به حساب می‌آید، رعایت کردن نکات ایمنی آن هم بسیار مهم است تا لذت آن چند برابر شود. استفاده از عینک مخصوص دوچرخه سواری یکی از این نکات ایمنی است که برای بسیاری از افراد اهمیت آنچنانی ندارد اما برای برخی دیگر، حائز اهمیت است تا بتوانند دوچرخه سواری خوبی را تجربه کنند.

هر عینکی مناسب دوچرخه سواری نیست بلکه انواع عینک دوچرخه سواری در دنیا وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های ظاهری و کاربردهای مخصوص به خود بوده و می‌توانند از چشمان شما در برابر هر گونه گرد و غبار، اشعه خورشید، نور اضافه و همه این موارد به خوبی محافظت کند.
در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با طیف گسترده‌ای از انواع عینک دوچرخه سواری و بهترین مدل‌های آن که جزو گزینه‌های خرید لوازم جانبی دوچرخه محسوب می‌شوند، آشنا کنیم تا در صورت تمایل بتوانید در تعداد و مدل‌های دلخواه آن را خریداری کنید.

انواع عینک دوچرخه سواری از لحاظ ظاهری

عینک‌های مخصوص دوچرخه سواری می‌توانند به خوبی روی چشم‌ها فیکس شوند و در برابر هرگونه آسیب جلوگیری کنند. یعنی عینک‌هایی که برای دوچرخه سواری استفاده می‌شوند، مانند سایر عینک‌های آفتابی و مطالعه نیستند بلکه به خوبی روی چشم فیکس شده و دوچرخه سوار می‌تواند به راحتی سر خود را به هر جهت تکان دهد بدون اینکه نگران افتادن عینک خود باشد.

از طرفی هم در شکل، اندازه، رنگ، فریم و وزن بسیار گوناگونی طراحی و تولید شده‌اند که همه آن‌ها را از لحاظ این ویژگی‌ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیشنهاد ما: قیمت و خرید چراغ هزار لومن

انواع عینک دوچرخه سواری

فریم عینک دوچرخه سواری

در هنگام خرید عینک دوچرخه سواری، نباید به این دقت کنید که آیا به چهره شما می‌آید یا خیر. بلکه باید به صورتی باشد که فریم آن هنگام استفاده به خوبی روی صورتتان فیکس شود و تکان نخورد. از این رو فریم انواع عینک دوچرخه سواری به سه دسته فول فریم، نیم فریم و بدون فریم تقسیم می‌شوند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از این سه مورد را انتخاب کنید.

لنز عینک دوچرخه

لنز هم یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های هر عینکی است که باید برای عینک مخصوص دوچرخه سواری لنزهای قابل تعویض استفاده کنید. پس در نتیجه به 3 نوع لنز برای عینک دوچرخه سواری خود نیاز دارید:

_ لنز زرد که مناسب استفاده در جاده است و می‌تواند سطح آفتابی آسفالت را به چشم کاهش دهد.
_ لنز دوم برای زمان‌هایی است که آب و هوا دارای باران و طوفان شدیدی است.
_ لنز سوم برای زمانی است که بتوانید در هوای ابری خوب پدال بزنید.

جنس فریم عینک

انتخاب جنس فریم هم به اندازه خود لنزها هم بسیار مهم و قابل توجه است.

پلیمر با پایه کرچک

این نوع از جنس فریم برای عینک مخصوص دوچرخه سواری بسیار سبک و با دوام است و از گیاه کرچک برای ساخت آن استفاده می‌کنند.

نایلون

جنس فریم نایلون بسیار ارزان، بادوام و سبک است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد.

استات

جنس استات برای فریم عینک دوچرخه سواری از نوع دست ساز است که بسیار شیک بوده اما انعطاف پذیری کمی دارد.

فلز

عینک دوچرخه سواری با فریم فلز، به راحتی روی صورت شما فیکس شده و به هیچ عنوان میدان دید را برای شما آزار دهنده نمی‌کند. فریم عینک فلز قیمت و دوام بیشتری نسبت به سایر فریم عینک‌ها دارد اما برای فعالیت‌های سنگین مناسب نمی‌باشد.

مزایا و معایب استفاده از عینک دوچرخه سواری

مزایای استفاده از انواع عینک دوچرخه سواری شامل:

محافظت از چشم‌ها در برابر هرگونه آسیب نظیر اشعه فرابنفش خورشید، گرد و غبار، باران، طوفان، سنگ ریزه و … .

زیبا جلوه دادن تیپ دوچرخه سوار

معایب استفاده از عینک دوچرخه سواری هم شامل موارد زیر است:

بخار گرفتن عینک

شاید برایتان جالب باشد اما عینک دوچرخه سواری تا زمانی که در حال حرکت باشید، هیچ بخاری نخواهد داشت و مسیر را به خوبی می‌بنید اما به محض توقف کردن، عدسی‌های عینک بخار کرده و هیچ جایی را نمی‌بینید که این جای نگرانی نیست و بلافاصله پس از حرکت کردن، عینک تمیز خواهد شد.

حواس پرتی حین فیکس کردن عینک روی صورت

زمانی که عینک به خوبی روی صورتتان فیکس نشود، دائم در حال فیکس کردن عینک روی صورت خود خواهید بود و دوچرخه از مسیر خود خارج می‌شود. از این رو برای خوب فیکس کردن عینک روی صورت خود، سعی کنید در یک جا توقف کنید و پس از فیکس عینک روی صورت، به حرکت خود ادامه دهید.

کیفیت پایین عدسی عینک

یکی از معایب عینک‌های دوچرخه سواری این است که عدسی‌های آن کیفیت بسیار پایینی دارند و در زمان خرید باید حتما به این نکته توجه کنید تا عدسی شفاف و کیفیت بالایی تهیه کنید.

برای مشاهده قیمت به روز کلاه راکبراس کلیک کنید.

انواع عینک دوچرخه سواری

کلام آخر

تمام مواردی که در خصوص انواع عینک دوچرخه سواری بیان کردیم، به این معنا نیست که شما باید هزینه‌های بالایی را برای عینک مخصوص دوچرخه سواری صرف کنید. در این مقاله تنها نکات یک عینک آفتابی با کیفیت بیان شد که باید چه ویژگی‌هایی از لحاظ جنس، وزن، لنز و عدسی داشته باشد.
از طرفی هم باید اشاره کرد که اگر یک دوچرخه سوار مبتدی هستید، تنها ویژگی‌های اول برای یک عینک خوب و باکیفیت مخصوص دوچرخه سواری، کفایت می‌کند.
ما در فروشگاه آنلاین جاوید انواع عینک دوچرخه سواری، اکسسوری عینک، لنز طبی، انواع دیگر لوازم جانبی مخصوص دوچرخه نظیر چراغ هزار لومن، دزدگیر دوچرخه، کلاه راکبرس و همه این موارد را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم که برای خرید و تهیه انواع لوازم دوچرخه سواری، می‌توانید به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *