مجله دوچرخه

معرفی انواع مختلف دوچرخه

ممکن است برای خرید دوچرخه به مغازه دوچرخه فروشی مراجعه کرده باشید و مغازه‌دار هم برای راهنمایی بیشتر شما، به معرفی انواع مختلف دوچرخه پرداخته باشد چون شما حق دارید بدانید که زمانی نام دوچرخه را به زبان بیاورید، منظورتان کدام نوع از دوچرخه باشد.
انتخاب و خرید دوچرخه ممکن است به نظر بسیاری از افراد یک فرآیند ساده به نظر برسد اما این در حالی است که دوچرخه‌های بسیار مختلفی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های دوچرخه فروشی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد مخصوص به خود بوده و در جهت کارایی خاصی طراحی و تولید شده‌اند.
در این میان شاید از خود بپرسید چرا انواع مختلفی از دوچرخه وجود دارد؟ چطور نوع دوچرخه خود را بشناسیم و چگونه می‌توانیم برای خرید لوازم جانبی دوچرخه اقدام کنیم؟ هر کدام دارای چه کاربردهایی هستند و اینکه چگونه دوچرخه مناسب خود را انتخاب و تهیه کنیم؟
امروز ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مختلف دوچرخه به صورت جامع و کامل بپردازیم و شما را با انواع آن آشنایی کنیم تا در زمان خرید دچار سردرگمی نشوید.

انواع دوچرخه

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، برخلاف تصور عموم انواع مختلفی از دوچرخه وجود دارد و هر نوع از آن برای مواقع مختلفی طراحی شده‌اند. از این رو در ادامه این قسمت به معرفی انواع مختلفی از دوچرخه برای شما عزیزان می‌پردازیم.

دوچرخه جاده‌ای

دوچرخه جاده‌ای همانطور که از نامش پیداست، برای راندن در جاده‌های آسفالت شده استفاده می‌شود که دارای وزنی سبک، تایرهای باریک و دسته فرمان حلقه پایین بوده و می‌توان با بالاترین سرعت با صرف انرژی کمتر آن را جاده راند.

معرفی انواع مختلف دوچرخه

دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان برای راندن در کوهستان و سطح‌های ناهموار طراحی شده است که دارای تایرهای بسیار محکم و پهن، کمک فنر و ترمزهای دیسک هیدرولیکی قدرتمند می‌باشد که به راحتی امکان توقف را در شیب‌های سریع فراهم می‌کند.

دوچرخه هیبرید

دوچرخه هیبرید ترکیبی از دوچرخه کوهستانی و جاده‌ای است که دارای کمک فنر جلو و ترمز دیسکی بوده و ایمنی راحت‌تری را در مسیرهای ناهموار فراهم می‌کند. این نوع دوچرخه قابلیت حمل بار سبک داشته و با صرف انرژی کمتر و در عین حال سرعت بیشتر، می‌توان با آن دوچرخه سواری کرد.

دوچرخه شهری

دوچرخه شهری معمولی‌ترین نوع دوچرخه است که همه با آن آشنایی داریم و حداقل یکبار از آن استفاده کرده‌ایم. این نوع دوچرخه ظاهری بسیار ساده اما در عین حال محکم داشته و دارای عمر بالاتری نسبت به سایر دوچرخه‌ها است. دوچرخه شهری کمک فنر ندارد اما دارای لاستیک باریک‌تر، سبد، ترکبند و گلگیر عقب و جلو است که برای رفت و آمد داخل شهری کاربرد دارد.

دوچرخه توریستی

شاید دیده باشید که افراد زیادی از کشورهای مختلف به عنوان توریست به وسیله یک دوچرخه ساده، به دور دنیا سفر می‌کنند. این افراد از دوچرخه‌های توریستی استفاده می‌کنند که دارای وزنی مناسب، تایر محکم و قابلیت حمل بار سنگین بوده و افراد می‌توانند مسافت‌های طولانی را تنها با این دوچرخه طی کنند.

دوچرخه مسابقه‌ای

دوچرخه مسابقه‌ای با سرعت بسیار بالایی طراحی شده است که وزن بسیار کمی داشته و فرد مسابقه دهنده به صورت خوابیده می‌تواند دوچرخه را براند. دوچرخه مسابقه‌ای دارای چرخ دنده بوده و امکان پرش و عبور از ناهمواری‌ و تپه‌ها را به آسانی فراهم می‎کند.

دوچرخه فت بایکا

دوچرخه فت بایکا یکی دیگر از انواع دوچرخه است که برای مسیرهای برفی و ساحلی طراحی شده است. این نوع دوچرخه دارای تایرهای پهنی بوده و به میزان کمی در سطح زمین فرو می‌رود. این نوع از دوچرخه‌ها که مناسب راندن در مسیرهای برفی، شنی، ساحلی و بیابانی طراحی شده‌اند، نیازمند قدرت و صرف انرژی بیشتری برای راندن هستند چون در سطح زمین فرو می‌روند.

دوچرخه تاندم

دوچرخه‌های تاندم، دوچرخه‌های دو نفره هستند که می‌توان با خانواده، دوستان و یا نزدیکان به صورت دسته جمعی استفاده و لحظات شیرینی را با آن ثبت کرد. این نوع دوچرخه چون دارای دو پدال است و همزمان دو نفر پدال می‌زنند، احساس خستگی کمتری خواهید کرد و حتی می‌توانید نوبتی استراحت کنید. این نوع دوچرخه را حتی می‌توان در سطح شهر، مسابقات و تفریحات استفاده و با آن به کاهش وزن کمک کرد.

دوچرخه برقی

دوچرخه برقی یا دوچرخه شارژی یکی دیگر از جدیدترین نوع دوچرخه در جهان است که به وسیله موتور یا باتری، می‌توان رکاب زدن را به آن سپرد و شما تنها از مسیر لذت ببرید. این نوع از دوچرخه بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارند اما به دلیل زانو درد، کمر درد و این موارد، نمی‌توانند پدال بزنند.

معرفی انواع مختلف دوچرخه

انتخاب و خرید دوچرخه

انتخاب بهترین دوچرخه برای شما به کاربرد و استفاده‌ای که از آن انتظار دارید، بستگی دارد. اگر برای مسیرهای طولانی یک دوچرخه با کیفیت را می‌خواهید، دوچرخه توریستی بهترین گزینه است. اگر دوست دارید دوچرخه سواری کنید اما یا بلد نیستید یا اینکه دچار کمر درد، دیسک کمر، زانو درد و همه این موارد هستید و نمی‌توانید دوچرخه برانید، نوع برقی آن برای شما مناسب است.
از این رو دوچرخه‌ای که شما انتخاب می‌کنید، علاوه بر کیفیت باید به کاربرد آن هم توجه نمود تا سواری لذت بخشی را با آن تجربه کنید.

کلام آخر

دوچرخه سواری از گذشته تا به الان جزو پرطرفدارترین ورزش‌ها بوده است که در هر سبکی می‌تواند لذت و مزایای مخصوص به خود را داشته باشد. در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید هدف شما از دوچرخه سواری چیست و باید با توجه به آن دوچرخه مناسب خود را تهیه کنید.
طبق معرفی انواع مختلف دوچرخه که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته شد، زین پس با انواع دوچرخه‌ها آشنایی دارید و می‌دانید چه کاربردهایی دارند.
فروشگاه جاوید یکی از معتبرترین فروشگاه‌های مخصوص خرید لوازم دوچرخه است که می‌توانید هر نوع لوازمی را از جمله کلاه راکبرس، چراغ هزار لومن، سیم دنده، پدال و همه این موارد را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *