دسته‌بندی نشده

انواع مدل دوچرخه – بهترین مدل های دوچرخه

انواع دوچرخه

بررسی انواع مدل دوچرخه

دوچرخه های امروزی بسیار پیشرفته‌تر از زمان های گذشته شده اند. در بین انواع دوچرخه، دوچرخه هایی هستند که  میتوان از انها در کوهستان و کویر و جاده ها استفاده کرد ،و حتی با انها به مناطق دنیا سفر کرد. اما برای انتخاب بهترین مدل دوچرخه،  باید مطابق با نیازهایتان دوچرخه را تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع مدل دوچرخه از جمله، دوچرخه شهری، دوچرخه کوهستانی، دوچرخه توریستی و… همراه با  عکس انواع دوچرخه آشنا شوید.

 

سفرنامه های من را در آپارات سفرنامه های جاوید دنبال کنید.

 

بیش از ۱۰ مدل دوچرخه را اینجا به طور کامل بشناسید

 

مدل دوچرخه تفریحی

یکی از رایج ترین مدل های دوچرخه، دوچرخه تفریحی است. این نوع دوچرخه ها همان طور که از نامشان پیدا است، برای گذراندن اوقات فراغت و و تفریح از انها استفاده میشود ،این نوع دوچرخه ها فاقد دنده هستند و نشستن بر روی انها به شکل عمودی است. انواع دوچرخه تفریحی برای مسیر های بدون سربالایی و سر پایینی مناسب است.  بهتر است بگوییم برای  مسیرهای صاف و مستقیم  و سفرهای کوتاه مناسب است. انواع مدل دوچرخه تفریحی را زیاد دیده اید.


 

انواع مدل دوچرخه توریستی

اگر قصد سفر با دوچرخه را دارید، انواع مدل دوچرخه های توریستی مناسب شماست. اینگونه دوچرخه ها برای سفرهای طولانی بین کشورهای مختلف و قاره ایی و شهر به شهر است بهترین گزینه است. توریست های دوچرخه سواری که گاها در سفر میبینید،  از این نوع دوچرخه ها استفاده میکنند. این مدل دوچرخه ها  دارای قدرتمندی بالایی هستند و با دسترس داشتن ابزار کمی میتوان انها را تعمیر کر. جا پیچی زیادی دارند برای نصب قمقمه ، ترک بند، خورجین ،مناسب هستند، دوچرخه های توریستی باب سفر است. پیشنهاد میکنیم  حداقل یکبار در زندگی، سفر با دوچرخه را امتحان کنید.

 

هر چیزی که برای سفر نیاز داشته باشید، در سایت من (سایت جاویدبایک) میتوانید نهیه کنید. از قمقمه گرفته تا کیف دوچرخه، آینه دوچرخه، چراغ دوچرخه و دیگر لوازم جانبی دوچرخه در سایت جاوید بایک موجود است.

دوچرخه های توریستی

 

 

انواع مدل دوچرخه شهری

یکی دیگر از انواع دوچرخه، دوچرخه های شهری است که به وفور آنها را دیده اید. طراحی این مدل دوچرخه ها، برای رفت و امد درون شهری و روی اسفالت مناسب است. لاستیک باریک و ترمز خوب سلامت شما را حفظ میکنند.  همچنین نشستن بر روی آن کاملا به صورت عمودی است. از دیگر ویژگی های انواع مدل دوچرخه شهری، این است که فرمان آن صاف است و عرض کمی دارد. برای اینکه بتوان در مناطق شلوغ و پرجمعیت به راحتی حرکت کرد.

 

از بهترین برندها برای دوچرخه شهری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوچرخه شهری urban
  • هیبرید Hybrid
  • فیتنس Fitness
  • تاشو folding bike
  • سینگل اسپید یا تک سرعته Fixies
  • دوچرخه شهری cruiser

انواع دوچرخه های شهری


 

انواع مدل دوچرخه های حرفه ای و تخصصی

دوچرخه های حرفه ای با نام دوچرخه های تخصصی برای ورزش معروف هستند. دوچرخه سواران حرفه ایی از این نوع دوچرخه ها استفاده میکنند. این مدل دوچرخه ها دارای وزنی سبک، اصطکاک و ایرودینامیکی مناسب برای به حداکثر رساندن سرعت است، کنترل این گونه دوچرخه ها  سخت است و هر کسی نمیتواند از آن استفاده کند. بعضی از دوچرخه ها در این نوع، بدون دنده هستند و برای مسابقات حرفه ایی و داخل سالن مناسب هستند.

انواع دوچرخه های حرفه ای

 

انواع مدل دوچرخه جاده ایی

یکی از انواع دوچرخه ها، دوچرخه های جاده است. دوچرخه های جاده ای بدنه ظریفی دارند و  دارای دنده برای عبور از سر بالایی و سرپایینی ها است. عرض لاستیک های این مدل دوچرخه، نازک است. بعضی از کشورها از این دوچرخه استفاده شهری میکنند، ولی در ایران مناسب نیستند، زیرا زیرساخت های لازم را جاده های ایران ندارد و باعث ضربه رسیدن به سلامت شما میشود. دوچرخه های جاده ای دارای فریم های سبک و لاستیک های نازک هستند که به شما کمک می کنند حداکثر سرعت را با حداقل تلاش بدست آورید.

 

در بین انواع دوچرخه های جاده ای بهترین مدل ها شامل موارد زیر میباشد:

  • مسابقه ای RACE
  • جاده Endurance
  • سایکل کراس CYCLOCROSS
  • دوچرخه گراول GRAVEL
  • تایم تریل و سه گانه TRIATHLON
  • دوچرخه پیست / TRACK

انواع دوچرخه های جاده ای

 


دوچرخه های مدل کوهستانی

دوچرخه های کوهستانی، دارای بدنه مقاوم و کمک فنر، و تایرهای پهنی هستند.  تنوع دنده ها در این  مدل دوچرخه ها زیاد است. این دوچرخه ها در سربالایی ها و سرپایینی ها ،با سرعت مناسب و استاندارد میتواند به خوبی حرکت کند. فرمان صاف این مدل دوچرخه،  به دوچرخه سواران این امکان را میدهد که کنترل بیشتری را داشته باشند. البته امروزه از این دوچرخه ها میتوان برای سفرهای شهری استفاده کرد.

از بهترین مدل های دوچرخه کوهستانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • کراس کانتری Cross country
  • اسپرت Sport
  • تریل Trail
  • آل مونتاین All mountain
  • اندرو Enduro
  • دانهیل Downhill
  • فت بایک Fat bikes

انواع دوچرخه های کوهستانی

 

دوچرخه های نمایشی 

دوچرخه های نمایشی  بیشتر در سایزهای 20 وجود دارند و برای انواع حرکت های نمایشی، پرش از پله ها و و موانع استفاده میشود. این مدل دوچرخه ها فاقد دنده هستند، دارای جاپا در عقب و جلو دوچرخه است و برای کمک گرفتن از انها در حرکات نمایشی میتوان استفاده کرد.

از بهترین مدل ها در بین انواع دوچرخه های نمایشی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جامپ / dirt jump
  2. بی.ام.ایکس bmx
  3. تریال

 

دوچرخه های پیست از دیگر انواع دوچرخه

 دوچرخه های پیست را میتوان  به دوچرخه های جاده ایی تشبیه کرد ولی با این تفاوت که این دوچرخه ها بدون ترمز هستند و باید کنترل خود را با رکاب زدن تنظیم کرد. این مدل دوچرخه ها وزن سبکی دارند و فقط باید رکاب به جلو زد.  دوچرخه سوار در طی دوچرخه سواری با سرعت یکسانی می راند.

 

دوچرخه برقی از جدیدترین انواع دوچرخه 

اگر می خواهید کمتر انرژی بگذارید، میتوانید به سراغ خرید دوچرخه های برقی بروید.  این مدل دوچرخه ها بهترین گزینه برای افرادی است که قصد دارند هر روز تا محل کار با دوچرخه بروند.  اگر شما میخواهید عرق کمتری کنید، یا نمیخواهید دچار کاهش وزن شوید،  دوچرخه های برقی یا دوچرخه الکترونیکی به کمک شما می آیند.

از دیگر انواع دوچرخه در بازار داخلی و خارجی میتوان به دوچرخه های تاشو، دوچرخه های دونفره، هیبریدی ( دوچرخه های ترکیبی بهترین دوچرخه برای سواری گاه و بی گاه و مسافرت کوتاه)  و دوچرخه های خوابیده(recumbent bike) اشاره کرد.

 

سخن آخر در مورد انواع مدل دوچرخه در بازار داخلی و خارجی

تا ایجا با چندین مدل دوچرخه آشنا شدید و با هم عکس انواع دوچرخه را دیدیم. حال اگر برای دوچرخه خود قصد خرید لوازم جانبی هم دارید میتوانید روی جاویدبایک حساب کنید. اینجا هر چیزی مربوط به لوازم سفر با دوچرخه، لوازم دوچرخه سواری و لوازم جانبی دوچرخه های توریستی، شهری و… موجود است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *