مجله دوچرخه

بررسی انواع مدل پدال دوچرخه

خرید بهترین مدل پدال دوچرخه از فروشگاه جاوید

یکی از مهم ترین لوازم دوچرخه، پدال است.  همانطور که میدانید پدال دوچرخه یا همان رکاب دوچرخه، یکی از قطعه‌های دوچرخه است که به محض ایجاد فشار پنجهٔ پای دوچرخه‌سوار به آن، چرخ ها حرکت می‌کند.  پدال دوچرخه باید استاندارد و اورجینال باشد تا به خوبی با فشار مناسبی چرخ ها را به حرکت در بیاورد. اگر شما برای دوچرخه خود قصد تهیه  پدال یا همان رکاب جدید و متنوع  را دارید، میتوانید از فروشگاه من ( فروشگاه جاوید) اقدام به خریداری نمایید.

باید خدمتتان عرض کنم که من (مجتبی جاوید) سال های زیادی است که با عشق دوچرخه سواری میکنم و با آن حتی سفر میروم. به همین دلیل  بر روی تک تک محصولات و لوازم جانبی دوچرخه  همچون انواع پدال دوچرخه آشنایی کامل دارم؛  از پدال دوچرخه مخصوص سفر و کوه گرفته تا پدال های ساده و حرفه ای.

 

 

 

ویژگی های یک پدال دوچرخه استاندارد و مناسب

پدال یا همان رکاب دوچرخه،  با ایجاد ارتباط بین پای دوچرخه‌سوار و قامه، باعث چرخش توپی تنه، حرکت زنجیر و چرخش چرخ‌های دوچرخه می‌شود. پدال دوچرخه  دارای یک محور است که به انتهای اهرم پدال  یا همان قامه وصل شده‌است. پدال دوچرخه دارای بدنه ای استاندارد است. همان بدنه ای که کفش دوچرخه سوار روی آن قرار می‌گیرد.

قطعا مشخص است که  بدون پدال دوچرخه،  دوچرخه سواری خیلی سخت میشود و  تعادل دوچرخه سوار برای گذاشتن پایش بر روی خود پدال بدونه بدنه، به هم میریزد. به همین دلیل اگر پدال ها دچار کوچکترین مشکل و عیب شدند، باید در اولین فرصت با یک پدال جدید تعویض شوند.

بدنه پدال‌ دوچرخه  در طرح‌ها و رنگ‌های  مختلفی از جمله  رنگ‌های سیاه، قرمز، طوسی و نقره‌ای در بازار موجود هستند. جنس پدال های جدید،  معمولاً ترکیبی از پلاستیک و فلزهایی نظیر فولاد، آلومینیوم و استیل است. به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار پیدا کرده است.

 

 

 

خرید پدال دوچرخه استاندارد و اصل از فروشگاه جاوید به صورت اینترنتی

 انتخاب و خرید یک پدال و رکاب استاندارد و باکیفیت، برای دوچرخه سواران به ویژه حرفه ای ها و ورزشکارانی که به صورت تخصصی دوچرخه سواری میکنند و همچنین افرادی که با دوچرخه سفر میکنند، خیلی مهم است. متاسفانه هستند افراد سودجویی که اجناس تقلبی و فیک را با عنوان نمونه های اصل و استاندارد به فروش میرسانند. به همین دلیل به قول معروف باید چهار چشمی اقدام به خریداری کنید.

اما بگذارید خیالتان را از بابت استاندارد بودن کالاهایی که در فروشگاه جاوید مشاهده میکنید راحت کنم. من چندین سال است که رفیق صمیمی به اسم دوچرخه دارم و مدام در حال دوچرخه سواری و سفر با دوچرخه هستم. به همین دلیل محصولات زیادی را تست کرده ام. از برخی ناراضی و از برخی هم کاملا رضایت داشتم.

من اینجا هستم تا تجربیاتم را در اختیار شما بگذارم. من فروشنده ام که خودش به تمامی کالا اشراف کامل دارد و بهترین ها را معرفی میکند.

 

برای خرید رکاب دوچرخه یا پدال دوچرخه اورجینال و مناسب روی تجربه من حساب کنید

اگر شما قصد خرید پدال دوچرخه را دارید، میتوانید روی تجربه ای که طی چندین سال کسب کرده ام و دانشی که مدام آن را بروزرسانی میکنم و مطالعاتی که در مورد جدیدترین لوازم دوچرخه دارم، حساب کنید. اگر هم فکر میکنید قبل از خرید پدال دوچرخه، خرید رکاب دوچرخه یا هر کالای دیگر نیاز به راهنمایی دارید، من در بست در خدمت شما هستم. البته اگر به شماره موبایلم تماس بگیرید، شاید در حال سفر با دوچرخه باشم و سریعا جواب ندهم اما به محض مشاهده، خودم با شما تماس میگیرم. پس شماره تماستان را وارد کنید. 

 

انواع پدال دوچرخه در بازار

پدال دوچرخه در نمونه ساده:

رایج ترین و معمولی ترین نوع پدال دوچرخه، پدال های ساده است. طراحی این نوع پدال ها به گونه ای است که برای هر نوع کفش مناسب است. معمولا این پدال ها بر روی دوچرخه های کودکان تا  بزرگسالان  نصب میشود. رکاب ساده، از  پلاستیک سخت ساخته شده و در اندازه استانداردی تولید شده است.

 

 

پدال دوچرخه در نمونه ارتقا یافته:

پدال های ارتقاء یافته برای دوچرخه های کوهستانی، جاده ای، بی ام ایکس یا دوچرخه های شهری استفاده می شود. اگر قصد دارید به طور روزانه از دوچرخه استفاده کنید؛ مثلا مسیر خانه تا محل کار و برگشت را هر روز دوچرخه سواری کنید و یا با دوچرخه به سفر بروید قطعا پدال دوچرخه باید از نوع ارتقا یافته باشد.  از ویژگی های  پدال های ارتقا یافته که برای جاده و گردش مناسب است،  داشتن لبه های است که به آن دندانه می گویند. دندانه های روی پدال، برای گیرایی و انتقال بیشتر قدرت به قسمت تحتانی کفش که به نگهداری پاهای شما روی پدال کمک می کند، طراحی شده اند.

پدال کاملا تخت

پدال های تخت، برای دوچرخه های کوهستانی و شهری مناسب است.  از نظر ظاهر، این پدال‌ها شبیه به پدال های ساده‌اند و به دلیل جنس فولادی یا آلومینیومی خود بسیار مقاوم و پایدار هستند.

رکاب دوچرخه از نوع قفل شونده

 پدال های قفل شونده مخصوص  دوچرخه‌های حرفه‌ای و مسابقه‌ای است. رکاب‌های قفل شونده این امکان را برای دوچرخه سوار میدهد تا به راحتی کفش خود را به پنجره رکاب دوچرخه متصل کند.

پدال دوچرخه از نوع آهنربا

 از دیگر پدال هایی که برای دوچرخه سواری حرفه ای و مسابقه ای استفاده میشود، پدال آهنربایی است.

نحوه بستن پدال دوچرخه

 بستن پدال سمت راست با پدال سمت چپ متفاوت است. یکی از پدال ها برخلاف پیچ و مهره‌ها، در جهت چرخش عقربه‌های ساعت شل شده و در خلاف جهت آن سفت می‌شود. برای بستن پدال دوچرخه حتما باید از آچار کمک بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *