سفر و گردشگری

اگر قصد دارید با دوچرخه به سفر بروید، خطرات سفر با دوچرخه را هم بدانید

نکات ایمنی و خطرات سفر با دوچرخه

خطرات سفر با دوچرخه:

مسافرت با دوچرخه یکی از تفریحات و ورزش‌هایی است که علاقه مندان بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد. اما همواره سفر با دوچرخه همانند مسافرت با وسایل نقلیه دیگر ممکن است دارای خطرات و حوادثی باشد که به مواردی از آن اشاره و سپس در  مورد هر کدام توضیحی مختصر ارائه خواهیم کرد. اگر قصد دارید که با دوچرخه به بیرون از شهر بزنید و چند روزی در سفر باشید، پس همراه من بیایید تا شما را با یک سری خطرات سفر با دوچرخه آشنا کنم.

 

انواع خطرات سفر با دوچرخه چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی انواع خطرات سفر با دوچرخه برویم، بهتر است صادقانه بگوییم که از بهترین سفرها، سفری است که با دوچرخه انجام میشود. این را فقط من نمی گوییم هر کسی که این نوع سفر را تجربه کرده میداند که چه لذتی دارد. اما هر سفری خطرات خاص خودش را دارد، مثلا پرواز هوایی، سفر با کشتی، سفر با اتوبوس و… دارای یک سری خطرات است. حال اگر قصد دارید با دوچرخه به سفر بروید اول اینکه باید لوازم سفر با دوچرخه را مهیا کنید، سپس آمادگی لازم را کسب کنید و بعد از آن با خطرات سفر با دوچرخه آشنا شوید.

  • خراب شدن دوچرخه
  • برخورد با زمین
  • تصادف
  • عدم حفظ سلامتی
  • گم کردن مسیر
  • جا ماندن در مسیر
  • حمله حیوانات
  • ضعف بدنی
  •  سرقت دوچرخه
  • عدم دسترسی به آب و غذا

حال در مورد هر کدام از موارد خطرات سفر با دوچرخه مختصری توضیح خواهیم داد.

خطرات سفر با دوچرخه

در زمان خراب شدن دوچرخه چه کار کنیم؟

در زمان مسافرت با دوچرخه احتمال خراب شدن دوچرخه وجود دارد که مهمترین و شایع‌ترین موارد خرابی پنچری می‌باشد. پوکیدن سیم ترمز، شکستن دسته ترمز، پوکیدن یا شل شدن زنجیر چرخ و اختلال در دنده‌ها و خورشیدی‌ها نیز ممکن است اتفاق بیفتد، پس شایسته است قبل از شروع مسافرت ابتدا از ایمنی دوچرخه و سالم بودن تمام قطعات اصلی و  جانبی اطمینان حاصل نمود. البته برای اطمینان بیشتر میتوانید یک خورجین دوچرخه خریداری کنید و یک سری لوازم تعمیراتی همراه خود در سفر بیاورید.

 یک خورجین دوچرخه خریداری کنید و یک سری لوازم تعمیراتی همراه خود در سفر بیاورید.

خرید خورجین دوچرخه


 

برخورد با زمین در زمان دوچرخه سواری

مهمترین اصل دو چرخه سواری حفظ تعادل میباشد.  پس یکی از خطراتی که هنگام مسافرت با دوچرخه ما را تهدید میکند، عدم حفظ تعادل به خصوص در سرعت بالا و مسیرهای صعب العبور میباشد. که در صورت اختلال در تعادل به زمین برخورد و شاهد  تبعات حاصله از جمله آسیب جسمی خواهیم بود. برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از سفر، چند روزی خودتان را امتحان کنید و ساعات زیادی دوچرخه سواری کنید.


 

امکان تصادف 

امکان تصادف با هر نوع وسیله نقلیه ای وجود دارد. همانگونه که اطلاع دارید حین دوچرخه سواری ممکن است دچار تصادف با عابر پیاده یا خودروهای در حال حرکت شویم. یا ممکن است در اثر خارج شدن ناگهانی از مسیر و پرتاب از بلندی دچار حادثه شویم، که لازم است جهت پیشگیری از این حادثه ابتدا در انتخاب مسیر حرکت دقت کنیم، با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا باشیم، در حاشیه جاده رکاب بزنیم و از انجام حرکات نمایشی خودداری کنیم.

لازم به ذکر است که قبل از شروغ سفر، باید لوازم جانبی دوچرخه از جمله چراغ دوچرخه، آینه دوچرخه، بوق دوچرخه، کلاه دوچرخه و… را خریداری و نصب کنید تا احتمال تصادف را پایین بیاوردید. در اینجا شما به انواع تجهیزات دوچرخه دسترسی دارید.

نکات ایمنی در سفر با دوچرخه

 


عدم حفظ سلامتی

از دیگر خطرات سفر با دوچرخه، عدم حفظ سلامتی است. همواره انسان در هر کجا که باشد بیماری در کمینش میباشد. حین دوچرخه سواری ممکن است دچار گرفتگی عضله، آسیب دیدگی مفاصل، سرما خوردگی بر اثر سرما یا سرد و گرم شدن، گرما زدگی در اثر تابش مستقیم خورشید و گرمی هوا و موارد دیگر شود. در نتیجه قبل از مسافرت با دوچرخه این موارد را در نظر بگیرید. در زمان سفر، چند قرص مسکن و موردنیاز در کیف دوچرخه خود بگذارید.


گم کردن مسیر 

گم کردن مسیر از شایع‌ترین مشکلات سفر با دوچرخه است. اما برای این مشکل راهکاری وجود دارد. معمولا مسافرت با دوچرخه به دلیل حجم کوچک دوچرخه و قابلیت حرکت در مسیرهای باریک و غیر استاندارد در مقابل خودرو، دوچرخه سوار را  به این فکر می‌اندازد که از مسیرهای میانبر و نزدیکتر تردد کند. که علاوه بر کوتاه کردن مسیر از مناظر طبیعی لذت ببرد. این تصمیم ممکن است در صورت عدم توجه و آگاهی منجر به گم کردن مسیر شود.


 جا ماندن در مسیر

در مسیرهای طولانی یا سربالایی چنانچه برنامه ریزی و زمانبندی مناسبی وجود نداشته باشد، ممکن است قبل از تاریک شدن هوا به مقصد نرسید. همچنان وزش باد، بارش باران و  موارد فوق الذکر میتواند در احقاق این حادثه موثر باشد.


حمله حیوانات

از دیگر خطرات سفر با دوچرخه، حمله حیوانات است. در مسیرهای رکاب زنی اصلی و فرعی امکان وجود حیوانات اهلی از جمله سگ‌های خانگی یا ولگرد و همچنین حیوانات وحشی دور از ذهن نیست.  در صورت اتفاق چنین موردی دوچرخه‌سوار از ایمنی کافی برخوردار نخواهد بود.


ضعف بدنی

ممکن است حین مسافرت با دوچرخه به علت تحرک شدید، حرکت در سربالایی و کمبود انرژی،  راکب را دچار ضعف بدنی کند. برای پیشگیری از چنین مشکلی بهتر است تغذیه مناسب، غذای مقوی و تمرین کافی را در  برنامه خود داشته باشیم. در خورجین خود خوراکی های انرژی زا و نوشیدنی حتما قرار بدهید. من در پست نکات سفر با دوچرخه، تمام موارد مهم را گفته ایم. راستی در فروشگاه جاوید به هر نوع لوازم جانبی مثل خورجین دوچرخه، چراغ دوچرخه، آینه دوچرخه، قمقمه دوچرخه و… دسترسی دارید و میتوانید با قیمت عالی، تهیه کنید.

ضعف بدنی از خطرات سفر با دوچرخه

 

سرقت دو چرخه

از خطرات سفر با دوچرخه سرقت را میتوان نامبرد که این سرقت میتواند شامل تجهیزات، امکانات و خود دوچرخه باشد. برای جلوگیری از این حادثه بهتر است از پارک کردن دوچرخه در مسیر های نا امن خود داری کرد. و در زمان توقف از دوچرخه خود فاصله نگیریم. برای اطمینان بهتر است که یک قفل دوچرخه تهیه کنید.

 

از همین وب سایت میتوانید بهترین مدل قفل دوچرخه را بخرید.

از همین وب سایت میتوانید بهترین مدل قفل دوچرخه را بخرید.

 

: عدم دسترسی به آب و غذا

دو چرخه سوار به علت حرکت سریع‌تر و مصرف  انرژی کمتر باید حد نصاب وزن استاندارد را رعایت کند. به همین دلیل باید از حمل تجهیزات اضافی و آب و غذای سنگین پرهیز کند. پس ممکن است بعد از  طی کردن  مسیر و زمان طولانی با کمبود آب و غذا رو به رو شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *