مجله دوچرخه

آیا دوچرخه سواری برای لاغر شدن بهتر است؟

دوچرخه سواری برای لاغر شدن

دوچرخه سواری برای لاغر شدن :چگونه می‌ توان با انجام ورزش دوچرخه سواری به کاهش وزن رسید؟ آیا دوچرخه سواری موجب لاغری افراد می‌ شود؟ چقدر کالری هنگام دوچرخه سواری می‌ سوزانیم؟ به طور متوسط با انجام دادن ورزش دوچرخه سواری می توانید در طول یک روز مقدار قابل توجهی مثلاً ۱۵۰۰ کالری بسوزانید که البته این میزان بستگی به سرعت پا زدن و وزن شما دارد. در واقع دوچرخه سواری از جمله ورزش‌ هایی است که افراد زیادی آن را جهت کاهش دادن وزن انتخاب می‌ کنند. در این مقاله به رابطه بین دوچرخه سواری و کاهش وزن می‌ پردازیم.

مورد نیاز شما:

دوچرخه سواری برای لاغر شدن

دوچرخه سواری برای لاغر شدن

دوچرخه سواری برای لاغر شدن

گفتیم که وقتی به طور متوسط بتوانید در طول یک روز ورزش دوچرخه سواری را به صورت مداوم و پیوسته انجام دهید، مقدار قابل توجهی مثلاً ۱۵۰۰ کالری می‌ سوزانید که البته این مقدار به سرعت پا زدن، وزن و مدت زمان دوچرخه سواری شما بستگی دارد. در سرعت ۱۴ الی ۱۶ کیلومتر در ساعت شما می‌ توانید در هر ساعت حدود ۸۰۰ کالری چربی بسوزانید. می توان گفت که دوچرخه سواری از جمله ورزش‌ هایی است که افراد زیادی آن را جهت لاغری و کاهش وزن انتخاب می‌ کنند.

البته تنها یک روز دوچرخه سواری کردن برای کاهش وزن کافی نیست و اگر چنین تصمیمی دارید باید در طول هفته به مدت ۳ بار در هفته و هر بار هم به مدت ۲ ساعت این کار را انجام دهید تا تاثیر مثبت آن را بر روی بدن خود احساس کنید. این میزان و مقدار از دوچرخه سواری برای افرادی است که وزن بالایی دارند و قصدشان لاغر شدن در کوتاه مدت است، اما اگر چنین قصدی ندارید، می توانید ورزش را به تعداد دفعات کم تر و سرعت کم تری شروع کنید. تاثیر چنین ورزشی تنها به زمان رکاب زدن شما محدود نمی‌ شود، بلکه ساعت‌ ها پس از آن نیز هم چنان کالری‌ سوزی شما ادامه دارد.

تاثیر دوچرخه سواری بر سلامت عمومی بدن

  1. لاغری شکم

افرادی که از افزایش وزن و چربی در قسمت شکم خود رنج می‌ برند با رکاب زدن می‌ توانند بسیاری از بافت‌ های چربی شکم خودشان را از بین ببرند. در حین رکاب زدن علاوه بر کاهش وزن ماهیچه‌ های ران نیز تقویت می‌ شود.

  1. کاهش استرس

یکی از مزیت‌ هایی که ورزش دوچرخه سواری دارد، کاهش دادن استرس و اضطراب است. وقتی شما رکاب زدن را انجام می‌ دهید، در واقع تمرکز و حواس تان بر روی همین موضوع است. به این ترتیب میزان استرس شما کاهش می‌ یابد و در عین حال با شروع کردن حرکت پا هورمون شادی آور دوپامین در بدن شما ترشح می‌ شود.

  1. افزایش کشش بدن

فایده دیگر دوچرخه سواری برای بدن کشش عضلات است، به این ترتیب عضلات ران و باسن و دیگر قسمت‌ های بدن انعطاف پذیری بالایی پیدا می‌ کنند، به ویژه ماهیچه‌ های قسمت پایین تنه که در این ورزش درگیر هستند قدرت بیش تری پیدا می‌ کنند. کشش عضلانی علاوه بر افزایش دادن انعطاف پذیری بدن موجب تقویت عضلات نیز خواهد شد.

  1. بهبود عملکرد قلب

در کنار لاغری و کاهش وزن سلامت قلب نیز با انجام دادن حرکت ورزش دوچرخه سواری تضمین می‌ شود، یعنی اگر شما ۲۰ دقیقه در هفته بتوانید دوچرخه سواری را انجام داده و به درستی رکاب بزنید، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ های قلبی تا حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌ کند. البته به شرط این که بتوانید این ورزش را به درستی و به صورت همیشگی انجام دهید. پس نه تنها این ورزش مهیج با لاغری همراه است بلکه می‌ تواند سلامت جسمانی و عمومی بدن را نیز تضمین کند.

نکاتی مهم برای کاهش وزن با دوچرخه سواری

  1. سرعت ثابتی داشته باشید.

برای کاهش وزن سعی کنید سرعت دوچرخه سواری و رکاب زدن شما ثابت باشد، یعنی کاهش سریع و یک باره وزن می‌ تواند قابل بازگشت باشد. پس سعی کنید تعادل را در این ورزش رعایت کنید.

  1. سرعت متوسط داشته باشید.

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری با دوچرخه سواری هستید، ضربان قلب خودتان را بین اعداد ۶۸ تا ۷۹ نگه دارید. یک روش ساده برای دستیابی به چنین عددی این است که بتوانید در حین دوچرخه سواری صحبت کنید و نفس شما نگیرد.

  1. با دوچرخه سواری به محل کار بروید.

یک روش جالب که شما با انجام آن نیازی به زمان اضافه جهت انجام دادن دوچرخه سواری ندارید، این است که مسیر خانه تا محل کار را با دوچرخه طی کنید. جایگزینی دوچرخه با دیگر وسایل حمل و نقل کاهش وزن روزانه و سلامت بدن شما را تضمین می‌ کند.

بیشتر بخوانید:

دوچرخه سواری برای لاغر شدن

دوچرخه سواری برای لاغر شدن

سخن پایانی

در این مقاله دوچرخه سواری و رابطه آن با لاغر شدن را بررسی کردیم. گفتیم که یکی از ورزش‌ های ایده‌ آل و مناسب جهت کاهش وزن و لاغری و هم چنین تضمین سلامت عمومی بدن دوچرخه سواری است. البته باید این کار را به صورت درست و دائمی انجام دهید تا بتوانید به هدف خود برسید. در سایت ما با تاثیر دوچرخه سواری بر لاغری، کاهش وزن و سلامت عمومی بدن بیش تر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *