مجله دوچرخه

معرفی انواع دوچرخه‌ های برقی

دوچرخه‌ های برقی

انواع دوچرخه‌ های برقی کدامند؟ این دوچرخه‌ ها چه قابلیت‌ ها و ویژگی‌ هایی دارند؟ آیا با دنیای دوچرخه‌ های برقی آشنایی دارید؟ دوچرخه‌ های برقی نیز مانند دوچرخه‌ های معمولی به چند دسته تقسیم می‌ شوند. انواع این دوچرخه‌ ها شامل دوچرخه‌ های شهری، دوچرخه‌ های کوهستانی، دوچرخه‌ های جاده‌ ای، دوچرخه‌ های رزمناو، هیبریدی، تاشو و باری هستند که هر کدام قابلیت‌ های جداگانه‌ ای دارند و برای استفاده در مکان خاصی مناسب هستند. در این مقاله برخی از دوچرخه‌ های برقی را معرفی می‌ کنیم.

مورد نیاز شما:

انواع دوچرخه‌ های برقی

دوچرخه‌ های برقی

انواع دوچرخه‌ های برقی

  1. دوچرخه‌ های هیبریدی

دوچرخه‌ های هیبریدی می‌ توانند منطبق با کلیه شرایط دوچرخه سواری باشند و یک گزینه عالی محسوب می‌ شوند. این دوچرخه‌ ها ترکیبی از دو نوع دوچرخه کوهستان و معمولی است، یعنی هم سرعت قابل قبولی دارد و هم می‌ توان با استفاده از آن به راحتی از موانع عبور کرد. دوچرخه‌ های جاده‌ ای سنگین‌ تر می‌ باشند، اما به سنگینی دوچرخه‌ های کوهستانی نیستند.

  1. دوچرخه‌ های شهری

یکی دیگر از دوچرخه‌ های برقی، نوع شهری آن است که از جنس فولاد است و چون وزن سنگینی دارند به اندازه دیگر دوچرخه‌ ها کاربرد ندارد، اما برای سرگرمی مناسب هستند. برخی از این دوچرخه‌ ها نیز با طراحی‌ های مدرن و خلاقانه‌ ای تولید می‌ شوند. از مزایای دوچرخه‌ های شهری این است که حالت نشستن عمودی بسیار خوب و راحتی دارند و می‌ توان یک رکاب زدن و دوچرخه سواری راحت را با استفاده از آن تجربه کرد. کاربرد آن نیز برای ملاقات دوستانه، سفرهای کوتاه و کارهای بین شهری است.

  1. دوچرخه‌ های تاشو

این دوچرخه‌ ها در مقایسه با دوچرخه‌ های معمولی کوچک تر و سبک‌ تر هستند و نحوه نشستن بر روی آن ها به صورت عمودی است، به همین دلیل در ترافیک‌ ها دوچرخه سواری با آن ها آسان است.

  1. دوچرخه‌ های کوهستانی

از ویژگی های دوچرخه کوهستان آن است که قابلیت عبور کردن از موانع مختلف را دارند، اما در مقایسه با دوچرخه‌ های هیبریدی سرعت کندتری دارند. چون این دوچرخه‌ ها وزن شان بالا است به همین دلیل می‌ توانند از موانع مختلف به راحتی بگذرند، بنابراین اگر هدف شما دوچرخه سواری در مکان‌ هایی مانند کوه و بیابان‌ ها است

دوچرخه کوهستان را انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که وزن آن بسیار سنگین است و باید هنگام جا به جایی و حمل آن مراقب سلامت خود باشید. سیستم تعلیقی در دوچرخه‌ های کوهستانی در قسمت جلو آن است، به همین دلیل یک سوارکاری ایده آل را برای دوچرخه سواران رقم می‌ زند. برخی از این دوچرخه‌ ها نیز به صورتی طراحی شده‌ اند که تنها دارای سیستم تعلیق جلو هستند.

این دوچرخه‌ ها قادر به عبور از سنگ‌ ها و موانع هستند، اما باید دقت کنید که به اندازه دوچرخه‌ های کوهستانی و معمولی مستحکم نیستند و در معرض کابل‌ ها، آب و اتصالات حتماً باید به درستی آب بندی شوند. برای این کار نیز می‌ توانید از محرک زنجیری یا موتور میل لنگ استفاده کنید، اما حتماً دوچرخه شما مجهز به دنده باشد تا بتوانید با کمک آن از تپه‌ ها بالا بروید.

در دوچرخه‌ های کوهستانی کم تر از محرک‌ های موتورهای محرک لنگ استفاده می‌ کنند، اما افراد زیادی معتقدند که این دوچرخه‌ ها چون اصطکاک کم تری دارند، برای کوهستان گزینه‌ های مناسب‌ تری هستند.

این نوع موتورهای میل لنگ دارای قدرتی از ۵۰۰ تا ۷۵۰ وات هستند، چون چنین قدرت بالایی دارند برای مقابله با تپه‌ های شیبدار لازم است.

انواع دوچرخه‌ های برقی مناسب برای بزرگسالان

  1. دوچرخه مدل Red power Bike’s Redcity 5 plus

این نوع دوچرخه‌ ها به آسانی حمل می‌ شوند و فرد در هنگام سوار شدن به آن توانایی و قابلیت دسترسی لازم را دارد و بیش تر برای مکان‌ های شهری مناسب است.

  1. مدل Redcity

ارتفاع دوچرخه‌ های رد سیتی نسبتا پایین است. نمی توان گفت از کوچک‌ ترین دوچرخه‌ ها محسوب می‌ شوند، چون ارتفاعی برابر با ۲۱ اینچ دارد. بنابراین به راحتی می‌ توان از پله‌ های این دوچرخه استفاده کرد. این گزینه برای افراد مسن و سالخورده مناسب است.

  1. مدل Redcity 5 plus ST

این نوع از دوچرخه موتوری با قدرت ۷۵ وات دارد و با یک باتری ۴۸ ولتی و ۱۴ آمپری تغذیه می‌ شود. این دوچرخه هم چنین پیشرانه ۷ سرعته، لاستیک‌ های مقاوم و ترمزهای دیسکی هیدرولیک دارد. علاوه بر آن دارای قفسه‌ ای خوب و محکم جهت حمل بار در قسمت عقب می‌ باشد.

از چنین دوچرخه‌ ای می‌ توانید برای کارهای مختلف و در مکان‌ های شهری نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید:

دوچرخه‌ های برقی

دوچرخه‌ های برقی

جمع‌ بندی

در این مقاله انواع دوچرخه‌ های برقی را معرفی کردیم و به توضیح و معرفی هر کدام از آن ها پرداختیم. تنوع بالا در بین دوچرخه‌ های برقی موجب شده است که آن ها برای مکان‌ های متفاوتی از جمله دوچرخه سواری در کوهستان و مناطق شهری مناسب باشند. علاوه بر آن که برای رده‌ های سنی مختلف نیز دوچرخه‌ ها دارای تنوع بالایی هستند.

بنابراین چه به دنبال سرگرمی و تفریح باشید و چه هدف شما ورزش کردن حرفه‌ ای با دوچرخه باشد، به هر حال یک دوچرخه برقی خوب وسیله‌ ای سرگرم کننده جهت حمل و نقل شما می‌ باشد. در صورت نیاز به خرید لوازم جانبی دوچرخه و لوازم کمپینگ را می‌ توانید این کار را از فروشگاه جاوید انجام دهید. برای آشنایی با محصولات این فروشگاه به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *