مجله دوچرخه

راهنمای خرید فرمان دوچرخه

راهنمای خرید فرمان دوچرخه

با هم راهنمای خرید فرمان دوچرخه را بخوانیم 

همانطور که میدانید، فرمان دوچرخه برای کنترل حرکت دوچرخه به‌‌کار می رود. قطعا اگر فرمان دوچرخه بی کیفیت و نامناسب باشد، تعادل دوچرخه به هم میخورد و دوچرخه سوار نمیتواند به درستی حرکت کند. در این صورت ایمنی دوچرخه و سلامت خود دوچرخه سوار به خطر می افتد. پس شمایی که قصد خرید فرمان دوچرخه را دارید باید در انتخاب آن دقت کنید. من در راهنمای خرید فرمان دوچرخه، یک سری نکات و فاکتورهای مهم را گفته ام. پس همراه من بیایید.

فروش انواع فرمان دوچرخه در سایت جاوید

فرمان‌های دوچرخه، در انواع مختلفی ساخته میشوند. به طور کلی فرمان های دوچرخه در سایز، طول، شکل ظاهری  با هم دیگر فرق دارند. در ادامه راهنمای خرید فرمان دوچرخه،  انواع فرمان دوچرخه از نظر جنس، طول و میزان خمیدگی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

انواع فرمان دوچرخه از نظر طول

هر چقدر  طول فرمان دوچرخه بزرگتر باشد، کنترل دوچرخه بهتر است. اما برای رد شدن از مکان های باریک و پر پیچ و خم، فرمان های با عرض کم، بهتر است. فرمان های کوتاه و باریک باعث به حداکثر رسیدن میزان کارایی آیرودینامیک و ارگونومیک دوچرخه سوار در رکاب زنی های طولانی مدت می شوند.

لازم به ذکر است که اگر پهنای فرمان ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر از عرض شانه های دوچرخه سوار بیشتر باشد، میتواند  بیشترین کارایی از نظر راحتی، میزان کنترل و  فرمان پذیری را ایجاد کند.  به طور میانگین طول انواع فرمان  دوچرخه بین 50 تا 70 سانتی متر متغیر است که انتخاب آن  به  سبک دوچرخه سواری و آناتومی بدن دوچرخه سوار بستگی دارد.

راهنمای خرید فرمان دوچرخه


 

انواع فرمان دوچرخه از نظر جنس

بیشتر فرمان های دوچرخه، از انواع آلیاژهای آلومینیوم ساخته می شوند. چرا که میزان استحکام و دوام آنها زیاد است. برخی از دوچرخه های روزانه نیز هم  از استیل ساخته شده و استحکام زیادی دارد. در فرمان هایی که دارای فناوری بالا و بروز هستند، فیبر کربن نیز به کار رفته شده است. تعدادی از سازندگان دوچرخه هم هنوز فرمان های تیتانیومی را پیشنهاد می کنند.

لازم به ذکر است که نمی توان جنسی را به عنوان بهترین جنس فرمان دوچرخه معرفی کرد. چراکه تولید و طراحی در استحکام و دوام فرمان های دوچرخه هم تأثیر می گذارد. برای مثال فرمان های استیل سنگین است ولی خوبی که دارد این است که سریع نمی شکنند؛ اما احتمال خم شدگی و تا شدن آن وجود دارد.

فرمان های آلومینیومی  انعطاف پذیری زیادی دارد اما فرمان پذیری ان بسیار خوب است.  البته باید بدانید که فرمان های استیل نسبت به آلومینیومی گران قیمت تر می باشند. به طور کلی فرمان دوچرخه باید مقاوم، منعطف برای حرکت و خوش دست باشد. انواع زیادی در بازار وجود دارد. اما شما باید به دنبال نوعی از فرمان باشید خوش جنس و خوش فرمان است.


مواردی که در سایت جاوید برای خرید ملاحظه میکنید، همگی باکیفیت و خوش جنس هستند. اگر قصد خرید فرمان دوچرخه را دارید میتوانید از فروشگاه جاوید اقدام کنید.


صاف بودن و یا خمیدگی فرمان دوچرخه

فرمان های دوچرخه با طراحی های متفاوتی عرضه می شوند. برای مثال میزان خمیدگی فرمان ها یکی از مواردی است که در زمان خرید فرمان دوچرخه بسیار اهمیت دارد. برای مثال فرمان هایی هستند که به سمت بالا یا عقب خمیده شده اند و یا یکدست، صاف هستند. هر کدام از این اشکال مزایا و معایبی به همراه دارند. فرمان هایی که به سمت عقب خمیده شده اند، وضعیت ایستاده تری را در هنگام دوچرخه سواری در اختیار دوچرخه سواران قرار می دهند. البته بعضی از دوچرخه سواران فرمان های خمیده به جلو را ترجیح میدهند.

راهنمای خرید فرمان دوچرخه

سایز انواع فرمان دوچرخه

قطر فرمان ها از دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید فرمان دوچرخه است. ببینید دوستان، قطر فرمان در محل اتصال به کرپی با یک دیگر متفاوت است. اما در حالت کلی دو سایز از بین تمام سایز ها رایج تر است که عبارتند از 25.4 میلیمتری و 31.8 میلیمتری. دقت داشته باشید که هرچه قطر بیشتر باشد فرمان از استقامت بیشتری برخوردار خواهد بود. برای مثال اندازه بستک دوچرخه های کوهستانی باید بیشتر از حد متوسط باشد تا بتواند فشار های وارده را تحمل کند.

متعلقات بر روی فرمان دوچرخه

همانطور که در ابتدای راهنمای خرید فرمان دوچرخه گفته شد، فرمان دوچرخه در ساده ترین حالت ممکن وسیله ای برای هدایت کردن و ایجاد تعادل و چرخش در دوچرخه میباشد. اما جدا از این، فرمان دوچرخه محلی برای قرارگیری ترمز، دسته دنده، بوق و چراغ دوچرخه هم است و با سایر اجزا دوچرخه از جمله کرپی در ارتباط است. بنابراین نباید در خرید فرمان دوچرخه سهل انگاری کرد. بهترین کار این است که لوازم دوچرخه از جمله فرمان را از فروشگاهی معتبر و فروشندگانی باتجربه خریداری کرد.

از بهترین نمونه های فرمان دوچرخه برای سفر کدام است؟

از بهترین نمونه های فرمان دوچرخه برای سفر کردن و طی کردن مسافت طولانی و همچنین دوچرخه سواری روزانه برای رسیدن به محل کار ، فرمان پروانه ای دوچرخه است. برای خرید این مدل فرمان میتوانید همین حالا از طریق وب سایتم اقدام کنید.


چرا از جاوید لوازم دوچرخه، مثل فرمان دوچرخه بخریم؟

راستش را بخواهید من (مجتبی جاوید) سال های زیادی است که دوچرخه سواری میکنم و علاقه به شدت زیادی به سفر با دوچرخه دارم. به همین دلیل در این سال ها تجربه های زیادی در خرید لوازم دوچرخه از جمله فرمان دوچرخه کسب کرده ام که همین مسیر، باعث ایجاد جرقه ای برای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی دوچرخه شد. رسالت جاوید این است که با ارائه بهترین لوازم دوچرخه، نکات آموزشی و کاربردی و نشر سفرنامه، لذت دوچرخه سواری شما را به حداکثر برساند.

من اینجا هستم تا به شما در مورد دوچرخه سواری کمک کنم. از خرید هر گونه لوازم جانبی دوچرخه گرفته تا نحوه سفر با دوچرخه، مایحتاج، یادگیری مطالب آموزشی در این سایت امکان پذیر است. 

شما همین حالا میتوانید مناسب ترین فرمان دوچرخه را از سایت من (مجتبی جاوید) خریداری کنید. من چندین سال است که دوچرخه سواری میکنم و تعداد زیادی از روزهای سال را در سفر با دوچرخه بوده ام. از آنجایی که با انواع و اقسام لوازم دوچرخه سروکار داشتم و آن ها را تست کردم، بنابراین به نظر میرسد که میتوانم به شما در خرید فرمان دوچرخه کمک کنم.

اگر شما قصد تهیه  فرمان دوچرخه را دارید، با اطمینان و بدون اینکه بخواهید حساسیت زیادی خرج بدهید، میتوانید از فروشگاه جاوید، یک فرمان باکیفیت، مناسب دوچرخه تان، خریداری کنید.

من به شما باکیفیت ترین لوازم را پیشنهاد میدهم و شما با مناسب ترین قیمت میتوانید با خیالی راحت اقدام به خرید فرمان دوچرخه کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *