مجله دوچرخه

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

دوچرخه سواری برای بانوان چه مزیت هایی دارد؟

بانوان بیشتر از آقایان به فکر سلامتی و تناسب اندام هستند. در واقع این خانم ها هستند که بیشتر برلی بدن خود ارزش قائل میشوند تا آقایان. البته هستند بانوانی که هنوز تصمیم به انجام هیچ ورزشی نگرفته اند که این قضیه بسیار ناراحت کننده و نگران کننده است.  قطعا شما در اطرافیانتان خانم هایی را میشناسید که هر از گاهی دوچرخه سواری میکنند. اگر دقت کنید، این بانوان بیشتر از بانوان دیگر، اشتیاق به زندگی دارند، آنچنان استرس و اضطراب ندارد و سبک زندگی عالی دارند و همچنین اندامشان به قول معروف روی فرم است. حال اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که از فواید دوچرخه سواری برای بانوان بی اطلاع هستید، حتما حتما ادامه مطلب را بخوانید.

من (مجتبی جاوید) کسی که سال هاست دوچرخه سواری میکند، شدیدا به خانم های باهوش، آگاه و با اعتماد به نفس پیشنهاد میکنم که دوچرخه سواری از از همین فردا شروع کنند. قطعا بعد از دانستن « فواید دوچرخه سواری برای بانوان»، بیشتر ترغیب خواهید شد.

 

دوچرخه سواری برای چه دسته از بانوانی اکیدا توصیه میشود؟

اینکه در دوچرخه سواری برای بانوان در هر رده سنی و دسته مفید است هیچ شکی نیست. اما خانم های خانه داری که ساعات زیادی در منزل هستند و فعالیت بدنی ندارد، خانم هایی که اضافه وزن دارند و میخواهند خیلی طبیعی و حرفه ای، در مدت زمان کوتاه وزن کم کنند، خانم هایی ساعات زیادی وقتشان برای فرزند دلبندشان صرف میشود و… باید دوچرخه سواری را هر چه زودتر شروع کنند. من (مجتبی جاوید) به شخصه به هر خانمی که در زندگی ام حضور دارد و میشناسمش گفته ام که چقدر دوچرخه سواری برای خانم ها مفید است. شما هم که زحمت کشیده اید، به این پست رسیده اید و در حال خواندنش هستید، این حرف من را جدی بگیرید و دوچرخه سواری را شروع کنید.

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

سخت نگیرید. فکر نکنید که دوچرخه سواری برای بانوان مشکل دارد، اصلا نگران نباشید. برای خودتان تصمیم بگیرید. یک دوچرخه جور کنید (دست دوم بخرید یا قسط تهیه کنید حتی از دوست یا برادر خود قرض بگیرید) در محله خود، تا پارک یا حتی تا سرکار، دوچرخه سواری کنید.

باور کنید آنقدر لذت بخش است که دلتان میخواهد هر روز دوچرخه سواری کنید. البته نکات ایمنی هم باید رعایت نمایید. 

مطلب مرتبط: فواید دوچرخه سواری به طور کلی برای تمامی افراد

 

فواید دوچرخه سواری برای بانوان عزیز

۱- دوری از افسردگی و استرس های پنهان و حذف تنش های روزانه

خانه نشینی، وضعیت نا به سامان اقتصادی، مشکلات عاطفی، فشار کاری و… همگی باعث افسردگی به ویژه در خانم های عزیز میشود. اما راهکار برای دوری از این مشکلات چیست؟ قطعا یکی از راهکارها، دوچرخه سواری است. اگر تا به حال برای یکبار هم که شده، دوچرخه سواری کرده باشید، میدانید که این کار چه لذتی دارد. مخصوصا اگر گروهی باشد. البته تنهایی هم لذت دارد. من شک ندارم که بعد از دوچرخه سواری، زمانی که به خانه برمیگردید، روحیه تان بسیار عالی، پرانرژی و پر از حس مثبت خواهد شد. تصورش کنید؛ برای یک ساعت در صبح زود، دوچرخه سواری کنید. خیلی خیلی جذاب و لذتبخش است. 🙂

 

۲-برای حفظ سلامت قلب شما خوب است

یکی از اصلی ترین فواید دوچرخه سواری برای بانوان و آقایان، حفظ سلامت قلب و دستگاه تنفسی است. در واقع دوچرخه سواری یک راه عالی برای حفظ تناسب اندام قلبی عروقی است. می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. این ورزش به بهبود گردش خون کمک می کند. وقتی به ضربان قلب خاصی می رسید و الگوی تنفسی کنترل شده ای دارید، دوچرخه سواری روی کل بدن شما کار می کند. این به شما کمک می کند تا فشار خون و کلسترول خود را کاهش دهید.

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

۳- می تواند در برابر سرطان سینه محافظت کند

از اصلی ترین فواید دوچرخه سواری برای بانوان، کاهش احتمال سرطان سینه است. مؤسسه ملی سرطان گزارش می دهد که «مطالعات بسیاری نشان می دهد که زنان فعال بدنی کمتر از زنان غیرفعال در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. در یک متاآنالیز در سال 2013، میانگین کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط با دوچرخه سواری  12٪ بود. دوچرخه سواری با کاهش خطر سرطان سینه در زنان یائسه  مرتبط است.

زنانی که پس از یائسگی فعالیت بدنی خود را افزایش می دهند، نسبت به زنانی که این کار را نمی کنند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

۴- به شما ویتامین D می دهد

زنان به ویژه زنانی که در کشور ایران و سایر کشورهای اسلامی سکونت دارند، به دلیل حجاب، ویتامین دی کمتری دریافت میکنند. اما دوچرخه سواری، فرصت خوبی برای بیرون زدن از خانه است. کافیست نیم ساعت قبل از ساعت ۱۱ صبح در محله خود دوچرخه سواری کنید. اگر پارکی نزدیک محل زندگی شما است که چه بهتر. با دوچرخه به پارک بروید.

 

۵- استحکام و قدرت بدنی شما را بالا میبرد

بخش دوست داشتنی دوچرخه سواری این است که شما بدون نیاز به تمرین مانند یک ورزشکار المپیک استقامت به دست می آورید. گاهی اوقات حرکت دوچرخه برای افزایش قدرت ریه شما کافی است. شما با دوچرخه سواری به طور روزانه حتی شده ربع ساعت، بدن همیشه آماده ای خواهید ساخت.

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

۶- خواب راحت و مفید با دوچرخه سواری

دوچرخه سواری به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز به افراد مبتلا به بی خوابی  کمک می کند تا دو برابر سریعتر به خواب بروند و خواب آنها را نزدیک به یک ساعت افزایش دهد. خواب مفید و راحت برای بانوان بیشتر از مردان اهمیت دارند. خواب مفید باعث افزایش سیستم ایمنی بدن میشود. پس به همین دلیل بانوان با دوچرخه سواری میتوانند از این مزیت بهره مند شوند.

سخن آخر در مورد فواید دوچرخه سواری برای بانوان

تا اینجا با فواید دوچرخه سواری برای بانوان آشنا شده و متوجه شدید که چقدر دوچرخه سواری میتواند  بر روی سیستم گردش خون، تنفس، قلب، تناسب اندام، استخوان های بدن، خواب بهتر و… کمک کند. اگر شما همسر یک خانم هستید، برادر یک خواهر هستید یا دوستِ دختری هستید که به فکر سلامتی او هستید و یا خودتان یک بانو هستید، این توصیه را از برادرتان (مجتبی جاوید) جدی بگیرید. «دوچرخه سواری را وارد برنامه زندگی خود کنید تا هم لذت ببرید و هم سلامتیتان تضمین شود.» البته آقایان هم باید این ورزش را هم جدی بگیرند. چقدر لذت بخش است که یک زوج با هم دوچرخه سواری کنند. واقعا جای تحسین دارد.

نگران لوازم مورد نیاز دوچرخه سواری نباشید. در سایت جاوید انواع لوازم جانبی دوچرخه برای فروش معرفی شده است. با خیالی راحت آنها را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *