مجله دوچرخه

لوازم سفر با دوچرخه – چک لیست کامل تجهیزات سفر با دوچرخه

لوازم و تجهیزات سفر با دوچرخه

لیست لوازم سفر با دوچرخه

اگر قصد دارید با دوچرخه سفر کنید و از شهر خارج شوید، قطعا طی مسیر به یک سری تجهیزات و لوازم نیاز پیدا خواهید کرد. این اصلا منطقی نیست که دست خالی فقط با یک دوچرخه سفر کنیم. به همراه نداشتن لوازم سفر با دوچرخه، در طول مسیر، اصلا عاقانه نیست. به همین دلیل قبل از هر چیز باید نسبت به خرید لوازم سفر با دوچرخه، اقدام کرد. در ادامه همراه جاوید باشید تا با چک لیست تجهیزات سفر با دوچرخه آشنا شوید. آنها را یادداشت کنید یا از صفحه اسکرین شات بگیرید.

چک لیست تجهیزات سفر با دوچرخه

چه یک سوارکار معمولی، یک مسافر روزانه یا یک دوچرخه سوار حرفه ای باشید، قطع به یقین داشتن تجهیزات مناسب برای سفر  با دوچرخه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.  البته موارد مختلفی وجود دارد که باید در هنگام تعیین بسته بندی مورد توجه قرار گیرد، مانند آب و هوا، طول سفر، زمین و محل اقامت.  برای مثال اگر هوا مسیر و مقصد بارانی است، قطعا به یک سری لوازم برای درامان ماندن از خیسی باید همراه داشته باشید. با این حال، اقلام ضروری با دوچرخه سواری وجود دارد که در هر سفری می خواهید.

 

در ضمن باید بگوییم که برای خرید لوازم و تجهیزات سفر با دوچرخه از همین امروز اقدام کنید. در فروشگاه جاوید انواع لوازم سفر با دوچرخه، همراه با قیمتی مناسب و در بهترین مدل و برندش مشاهده خواهید کرد. همه چیز در این فروشگاه پیدا میشود. مثلا:

لوازم سفر با دوچرخه

 

انواع لوازم جانبی دوچرخه  برای داشتن سفری امن و راحت

کلاه ایمنی دوچرخه، از ضروری ترین لوازم سفر با دوچرخه

قطعا در بین مسیر سفر و گردش، باید کلاه ایمنی بر سر داشته باشید. شما در جاده ها قرار است همراه خودروها حتی ماشین های سنگین، حرکت کنید. یک تصادف کوچک میتواند سلامتی شما را تهدید کند. پس کلاه دوچرخه را در لیست لوازم ضروری سفر با دوچرخه بگذارید.

چراغ دوچرخه، لوازمی ضروری برای سفر با دوچرخه

مورد بعدی که باید در چک لیست، تیکش را بزنید، چراغ دوچرخه است. برای عبور و مرور از جاده ها در تاریکی قطعا به چراغی مناسب نیاز پیدا خواهید کرد.  چراغ جلو و عقب دوچرخه باعث ایجاد دید عالی در  فاصله ۶ متری میشود.

کیف و خورجین دوچرخه برای سفری عالی و بدون دردسر

در ادامه یک سری لوازم معرفی شده که برای حمل آنها نیاز به یک کیف دوچرخه یا خورجین دوچرخه است. یک خورجین دوچرخه باید به گونه ای باشد تا امکان تفکیک کردن اشیاهای کوچک و بزرگ را داشته باشد و جمع و جور، سبک و کم حجم باشد. در فروشگاه جاوید میتوانید انواع کیف دوچرخه و خورجین دوچرخه را مشاهده کنید.

 

مطلب مرتبط:

انواع مدل دوچرخه 

لوازم سفر با دوچرخه

 

فرمان مناسب برای دوچرخه جهت سفر

یک مدل فرمان ویژه برای سفر با دوچرخه طراحی شده که آزادای عمل بیشتری برای دوچرخه سوار به همراه می آورد. اسم این فرمان، فرمان پروانه ای دوچرخه است. شما دستتان به شکل های متفاوتی میتوانید روی فرمان بگذارید و بدون خستگی، مسیر را طی کنید.

لوازم سفر با دوچرخه

قفسه عقب و جلو | Front and Rear Rack، زین دوچرخه، قمقمه دوچرخه، آینه دوچرخه قفل و زنجیر چرخ نیز جزو لوازم سفر با دوچرخه است.


 

مواد غذایی لازم برای سفر با دوچرخه

در طول سفر، بدن خسته میشود. به همین دلیل برای داشتن انرژی  و سرحال بودن باید خوراکی هایی که انرژی زیادی در بدنمان ایجاد میکند، به همراه داشته باشیم. برای مثال در خورجین خود چند تکه شکلات، آجیل، خشکبار، میوه های تازه و آب بگذارید.

همچنین داشتن چند قرص و دارو هم ضروری است. قرص استامینوفن، رانیتیدین، حتی نبات به عنوان تسکین سردی های بدن نیز لازم است.

 

مواد بهداشتی از لوازم سفر با دوچرخه که بسیار ضروری است

دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، نواربهداشتی (برای خانم ها)، حوله سبک و مسافرتی، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کرم ضد پشه،  خمیردندان مسافرتی، مسواک، شامپو مسافرتی، خوشبوکننده، صابون و…

 

لوازم پوشاکی لازم برای سفر با دوچرخه

شورت دوچرخه سواری، پیراهن دوچرخه سواری مناسب و ضد آب، جوراب مناسب دوچرخه سواری،  بادگیر در زمان دوچرخه سواری ، یک جفت دستکش مناسب دوچرخه سواری، ساعت مچی

چک لیست اسناد و کیت کمک های اولیه ضروری برای سفر با دوچرخه سواری

در چک لیست لوازم سفر با دوچرخه باید لوازمی مانند کارت اعتباری، پول نقد، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت ملی به همراه داشته باشید.

 

چک لیست لوازم الکترونیکی برای سفر با دوچرخه

گوشی همراه، شارژر، هندزفری (البته در طول دوچرخه سواری در جاده های خطرناک بهتر است که به موسیقی گوش ندهید)  و در دیگر جاده های صدای موسیقی را کم کنید تا صدای بوق خطر ماشین ها و … را بشنوید.

لوازم سفر با دوچرخه برای کمپینگ

در چک لیست لوازم سفر با دوچرخه، وسایلی برای کمپینگ جهت استراحت باید به همراه داشته باشید. ممکن است حتی یک شبانه روز در مسیر باشید شاید بیشتر (بسته به فاصله تا مقصد دارد) پس برای صرف غذا، باید یک سری لوازم به همراه داشته باشید. مثلا: یک ظرف فلزی ( نه خیلی بزرگ )، قاشق و چنگال به همراه چاقو، گاز پیک نیکی کوچک، کبریت یا فندک، زیرانداز، بالشت،کیسه خواب، کتری کوچک، مایع ظرفشویی، اسفنج و… . این لوازم زمانی نیاز است که بیش از یک شبانه روز در مسیر هستید و قصد ندارید در هتل و مسافرخانه بمانید.

البته شاید فکر کنید که این همه وسایل را چگونه میتوان حمل کرد. در جواب باید بگوییم که خورجین و کیف های دوچرخه که در فروشگاه جاوید به فروش میرسد، بهترین گزینه برای حمل لوازم سفر با دوچرخه است.

سخن پایانی در مورد تجهیزات سفر با دوچرخه

تا اینجا شما با انواع لوازم سفر با دوچرخه آشنا شدید، اگر قصد خرید لوازم کمپینگ سفر با دوچرخه و تجهیزات سفر با دوچرخه ( لوازم جانبی دوچرخه) را دارید میتوانید از همین فروشگاه اقدام کنید. من، مجتبی جاوید، سال هاست که با دوچرخه سفر میکنم و امیدوارم که شما هم مثل من عزمتان را برای سفر جزم کنید و یک تجربه  بسیار دلنشین کسب کنید.  اگر هر گونه سوالی داشتید، من در خدمت شما هستم.

1 نظر در “لوازم سفر با دوچرخه – چک لیست کامل تجهیزات سفر با دوچرخه

  1. مهسا گفت:

    خیلی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *