سفرنامه, مجله دوچرخه

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ایران

مسیر دوچرخه سواری در ایران کجاست

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ایران:

دوچرخه سواری ورزشی دارای محبوبیت بسیار بالایی است که علاقمندان زیادی این رشته ورزشی را با اهداف مختلف و به صورت آماتور و حرفه ای و نیمه حرفه‌ای دنبال می‌کنند از این رو مسیرهای دوچرخه سواری برای ورزشکاران نسبت به توانایی جسمی آنان اهداف و نوع مسابقات اهمیت بسزایی دارد.  حال قصد داریم بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در ایران و مشخصات آن را برای شما به صورت مختصر و خلاصه معرفی نماییم.

 کشور ایران با توجه به اقلیم خاص و دارا بودن آب و هوای چهار فصل در تمام فصل‎های سال مناطق مناسب برای دوچرخه سواری دارد.  در ادامه به سراغ بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در ایران رفته ایم. آن هایی که باب سفر با دوچرخه هستند. پس همراه من (مجتبی جاوید) بیایید.


 

 

 بهترین مسیر برای دوچرخه سواری کوهستان:

 

 یک) درفک بهشت بهاری ایران برای دوچرخه سواری:

 درفک قله ی زیبا در استان گیلان است. این مسیر برای کوهنوردی، پیمایش و دوچرخه سواری سالانه پذیرای مسافران و ماجراجویان زیادی است مسیر دسترسی به قله درفک از رودبار می گذرد و سپس از حرکت به طرف روستای  سیدشت به منطقه‌ای به نام سیاه دشت می رسید. شما می توانید دوچرخه سواری را به سمت این قله آغاز کنید طول مسیر برای کارب زنی حدود بیست وپنج کیلومتر با اختلاف ارتفاع دویست متر و سپس به طول بیست کیلومتر سراشیبی تند در انتظار شماست.

مسیر دوچرخه سواری در ایران

 


دوم) جنگل الیمستان برای دوچرخه سواری:

 این جنگل یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران است که دارای مسیر پر پیچ و خم می‌باشد. مسیرهای پرپیچ و خم برای ورزشکاران تازگی و سوپرایزهای به خصوص دارد حتی اگر قبلاً به این منطقه سفر کرده باشند مناسب‌ترین مکان برای شروع دوچرخه سواری ابتدای روستای الیمستان تا امامزاده قاسم و در ادامه قله و روستای فیلبند میباشد. پیشنهاد میکنیم جهت صعود به قله از خود روستا دوچرخه سواری را اغاز کنید زیرا این مسیر چالش‌های عجیبی دارد. این مسیر به دشت اول الیمستان و دشت دوم و چشمه بالا دست ختم میشود.

 

مسیر دوچرخه سواری در ایران

 


 سوم) پارک کوهستانی دراک شیراز از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری:

 پارک کوهستانی دراک شیراز که به نامهای کوه برفی، کوه مستسقی، کوه مادر نیز شناخته می‌شود این کوه یکی از کوه های مشهور شیراز است که در امتداد رشته کوه زاگرس قرار دارد و در شمال غرب شیراز در منطقه کوهستانی واقع شده است. مسیرهای منتهی به قله دراک به دلیل گستردگی و وسعت منطقه متفاوت می‌باشد حدود بیست مسیر مختلف با جلوه های متفاوت وجود دارد که بهترین ان حرکت از پارک کوهستانی دراک به طول حدودا هفت کیلو متر می‌باشد.

 

مسیر دوچرخه سواری در ایران

 

چهارم) مسیر دوچرخه سواری در کوهستان کردستان:

 طبیعت کردستان و اورامانات به ویژه در اردیبهشت بسیار عالی و دلنواز است مراتع دشت ها و کوه های سرسبز آن منطقه پوشیده از گلهای شقایق و بابونه است با شروع رکاب زنی بهتر است از گشکی تا پالنگان به طول سی وپنج کیلومتر در مسیرهای خاکی حرکت کنیم. این مسیر دوچرخه سواری در ایران حدود هشت کیلومتر آسفالت میباشد. اما شیب  جاده نفس گیر است پس از طی این مساحت با اختلاف ارتفاع سه هزار و دویست متری منطقه های زیبا از روستاهای اطراف و دشت ها را مشاهده خواهید کرد.

 

برترین مسیرهای گردشگری برای دوچرخه‌سواری:

 جزیره کیش:

 جزیره کیش واقع در خلیج فارس است که دوچرخه سواری در آن به راحتی فراهم می شود که علاوه بر دوچرخه سواری می توانید شاهد سواحل زیبا و چشم نواز آن باشید طول این مسیر اختصاصی برای دوچرخه سواری ۹۲ کیلومتر است حتی اگر بخواهید بدون توقف در این مسیر رکاب بزنید حداقل ۳ الی ۴ ساعت طول میکشد.

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ایران کیش

 

 

 کویر مرنجاب مسیر دوچرخه سواری:

 کویر مرنجاب در ۶۰ کیلومتری شمال شرق کاشان قرار دارد. این کویر یکی از زیباترین بیابان‌های ایران و محلی برای دوچرخه سواری به شمار می‌رود. ارتفاع برخی از تپه‌های شنی آن نیز به ۷۰ متر هم میرسد از سر جاده خاکی کویر تا کاروان سرا حدود ۴۵ کیلومتر می‌باشد که ۱۵ کیلومتر اول مسیر سربالایی سپس به بلندترین نقطه که برسید یک سرازیری شیرین و خستگی در کن به طول ۱۰ کیلومتر در انتظار شماست. سپس مقدار سربالایی وجود دارد و بعد هم به یک کاروانسرای تاریخی که در دل کویر وجود دارد میرسید.


 

 جنگل گیسوم از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در ایران:

 جنگل گیسوم در مرز دریای خزر قرار دارد. یکی از زیباترین و آرامترین پارک‌های ایران به شمار میرود یکی از خصوصیت این مسیر آسفالتی بودن آن میباشد که به شکل مارپیچ از میان درختان بلند و سرسبز عبور کرده است که همین درختان بلند سایه فراوان ایجاد می‌کنند که باعث راحتی و آسایش دوچرخه‌سواران می‌شود و این مسیر در نهایت به دریای خزر میرسد که یکی از زیباترین مناظر میباشد.

 

 دوچرخه سواری دور دماوند:

 قله دماوند یکی از زیباترین، مناسب‌ترین و دیدنی‌ترین مسیرها برای دوچرخه سواری می‌باشد. این مسیر را میتوان با طی جاده هراز تا محلی به نام کهرود با وسیله نقلیه و سپس با رکاب زدن شروع کرد. در کهرود از جاده خاکی ۲۶ کیلومتری پرشیب میان ده بالا میرویم. پس از رسیدن به آبادی جاده خاکی که با مشکلات زیادی از جمله سنگلاخ فراز و نشیب همراه است که طول تقریبی آن ۱۰ کیلومتر است را طی می کنیم. و

بعد از سربالایی به ارتفاع ۳۵۰۰ متر که دشت چمن بن می‌باشد می رسیم.  که در برخی از مسیر ممکن است مجبور شویم دوچرخه را با دست حمل کنیم بعد از چمن بن وارد جاده خاکی مرتفعی قرار میگیریم پس از پشت سر گذاشتن مسیری به طول تقریبا ۳۵ کیلومتر به جاده آسفالت رینه می‌رسیم و با ادامه آن در جاده شوسه به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر به ده گزنک و مجددا به جاده هراز باز می گردیم.به این ترتیب تمام جهت های شمالی، شمال غربی، غربی ، جنوبی و جنوب شرقی قله دماوند را دور زده ایم.

 

اگر برای سفر با دوچرخه در ایران به لوازم و تجهیزات جانبی دوچرخه نیازی دارید، میتوانید روی من حساب کنید. من بهترین و باکیفیت ترین لوازم سفر با دوچرخه را به شما معرفی کرده ام.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *