مجله دوچرخه

چرا دوچرخه سواری لذت بخش و دوست داشتنی است؟

چرا دوچرخه سواری خوب است؟

چند دلیل محکمه پسند که چرا دوچرخه سواری لذت بخش و دوست داشتنی است؟

 چرا دوچرخه سواری لذت بخش و دوست داشتنی است؟ به جرات میتوان بگوییم که هیچکسی را نمیتوانید پیدا کنید از دوچرخه سواری بدش بیاید و نخواهد یکبار امتحان کند. به شخصه از نظر من ( مجتبی جاوید) کسی که سال هاست دوچرخه سواری میکند و دیگر ورزش ها آشنایی دارد، دوچرخه سواری بیشتر از هر ورزش دیگری لذت بخش است. تصور کنید، یک روز که  هوای خنک است، در یک روز پاییزی و جذاب، یک استایل اسپرت بزنید و با دوچرخه از خانه به بیرون بروید؛ مثلا تا پارک محله. قطعا زمانی که از خانه برمیگردید، متوجه میشوید که چقدر روحیه تان عوض شده و چقدر انرژی دارید. البته یک دوش آب گرم بعد از دوچرخه سواری لذت را چند برابر میکند.

اما جدا از لذتی که دارد، به نظرتان چرا اینقدر طرفدار دارد و واقعا جزو ورزش های مفید و محبوب در بین تمامی افراد در سراسر جهان محسوب شده است. کمی فکر کنید بعد جواب بدهید. 🙂

 

دلایل اینکه چرا دوچرخه سواری خوب است؟

چرا دوچرخه سواری خوب است؟ چرا دوچرخه سواری محبوب شده است؟ چرا دوچرخه سواری اینقدر پرطرفدار است؟ چرا واقعا دوچرخه سواری را همه دوست دارند؟ در ادامه ۹ دلیل قانع کننده در مورد اینکه چرا دوچرخه سواری لذت بخش و خوب است گفته شده است.

 چرا دوچرخه سواری لذت بخش و خوب است؟

۱-بهبود سلامت بدن و روح در کوتاه ترین زمان

تنها دو تا چهار ساعت کافی است تا به بهبود کلی سلامت خود برسید. برای مثال پنج شنبه ها و جمعه ها برای تفریح دوچرخه سواری کنید تا هفته پرنشاطی داشته باشید. یا میتوانید ۲ روز در هفته را با دوچرخه به محل کارتان بروید. یا برای خرید لوازم ضروری از خانه تا محله یا سرکوچه با دوچرخه بروید. قطعا ربع ساعت در طول روز هم کفایت میکند.

۲-ضربه کم و کاهش خطرات جسمی در اثر ورزش های سنگین

دوچرخه سواری نسبت به سایر اشکال ورزش باعث ایجاد فشار و آسیب کمتری می شود. شاید اوایل یادگیری، چند دفعه روی زمین بخورد اما بعد از آن به راحتی میتواند حتی در شهر هم رفت و آمد کند. البته بهتر است از لوازم ایمنی دوچرخه استفاده شود.

۳-دوچرخه سواری، یک تمرین عضلانی خوب

دوچرخه سواری یک تمرین عضلانی راحت و خوب است. تنها با رکاب زدن، میتوان عضلات پا، شکم و دست ها را تقویت کرد و دیگر نیازی به ورزش های سنگین نخواهد بود.

چرا دوچرخه سواری لذت بخش و خوب است؟

۴-دوچرخه سواری، ورزشی آسان و بی دردسر 

بر خلاف برخی ورزش های دیگر، دوچرخه سواری به مهارت های فیزیکی بالایی نیاز ندارد. اکثر مردم دوچرخه سواری را می دانند و وقتی یاد می گیرید، فراموش نمی کنید. یک هفته تمرین مداوم کافیست تا در دوچرخه سواری به مهارت مطلوب برسید.

۵-دوچرخه سواری برای قدرت و استقامت مفید است

دوچرخه سواری استقامت، قدرت و آمادگی هوازی را افزایش می دهد.

۶-هر چقدر که بخواهید میتوانید دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری را می توان با شدت بسیار کم شروع کرد و روز به روز آن بیشتر انجام داد. شما هر چقدر که دلتان بخواهد میتوانید دوچرخه سواری کنید. البته می توان آن را به یک تمرین بدنی سخت تبدیل کرد و خیلی زودتر به نتیجه فوق العاده در دوچرخه سواری رسید. برای دوچرخه سواری میتوانید هر تایم از شبانه روز را انتخاب کنید و با خیالی راحت ورزش کنید و حال و هوای خود را عوض کنید.

باور کنید آنقدر لذت بخش است که دلتان میخواهد هر روز دوچرخه سواری کنید. البته نکات ایمنی هم باید رعایت نمایید. 

مطالب مرتبط:

فواید دوچرخه سواری به طور کلی برای تمامی افراد

۷-دوچرخه سواری یک راه سرگرم‌کننده برای تناسب اندام 

به جرات میتوانم بگویم که با دوچرخه سواری به طور روزانه همراه با یک رژیم خیلی خوب، کمتر از یک ماه میتوانید به اندام دلخواه خود برسید. در زمان دوچرخه سواری میتوانید کالری زیادی بسوزانید به شرطی بعد از آن غذای پرکالری مصرف نکنید. اگر هم میخواهید وزن اضاف کنید، قبل و بعد از دوچرخه سواری خوراکی ها پرکالری اما مفید مصرف کنید.

چرا دوچرخه سواری خوب است؟

۸-ایجاد حس هیجان و ماجراجویی با دوچرخه سواری

ماجراجویی و هیاهویی که از پایین‌رفتن از تپه‌ها و حضور در فضای باز یا حتی رسیدن به مقصد میرسید، بدست می‌آورید خیلی لذت بخش است. دوچرخه سواری در مقایسه با سایر فعالیت‌های فیزیکی که شما را در داخل خانه نگه می‌دارند یا به زمان‌ها یا مکان‌های خاصی نیاز دارند، احتمال بیشتری دارد که به آن علاقه مند شوید.

۹-صرفه جویی در زمان و حتی هزینه با دوچرخه سواری

دوچرخه سواری به عنوان یک روش حمل و نقل مناسب محسوب میشود. شما میتوانید با دوچرخه از ترافیک ها عبور کنید و در کنار رفت و آمدی کم هزینه و صرفه جویی در زمان، سلامت خود را تضمین کنید.

تا اینجا با علت محبوبیت دوچرخه سواری بین افراد آشنا شدید، و دانستید که چرا دوچرخه سواری خوب است؟ اگر میخواهید در مورد فواید دوچرخه سواری بدانید به پست مرتبط رجوع کنید. راستی دوچرخه سواری برای بانوان خیلی میتواند باعث افزایش روحیه، شادابی، نشاط و اعتماد به نفس شود. امیدوارم که این پست به دردتان خورده باشد. اگر سوالی دارید در هر مورد چه خرید دوچرخه چه خرید لوازم دوچرخه، آموزش دوچرخه سواری و… من در خدمت شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *