لوازم سفر با دوچرخه, مجله دوچرخه

تجهیزات دوچرخه سواری – لیست تجهیزات ایمنی برای دوچرخه سواری

لوازم ایمنی دوچرخه

تجهیزات دوچرخه سواری:

 رکاب زدن یک ورزش مناسب است که گاهی جهت تفریح، سرگرمی و لذت بردن مورد استقبال قرار میگیرد. لذا جهت استفاده بهینه، لذت بردن کافی، حفظ سلامتی و پیشگیری  از خطرات و حوادث نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی است، که در این متن توضیح مختصری در مورد تجهیزات دوچرخه سواری  ارائه داده ام.  اگر فرزند دلبندتان دوچرخه سواری میکند یا خودتان روزانه از خانه تا سرکار یا تفریحی دوچرخه سواری میکنید باید یک سری تجهیزات دوچرخه را همراه خود داشته باشید. من (مجتبی جاوید) لیست لوازم و تجهیزات دوچرخه سواری را برای شما آورده ام.

 

چک لیست تجهیزات دوچرخه سواری 

در ادامه به سراغ بهترین لوازم ایمنی دوچرخه و مهم ترین لوازم جانبی دوچرخه و تجهیزات لازم برای دوچرخه سواری رفته ایم. شاید تهیه تمامی موارد به طور یکجا برای هرکسی آسان نباشد. پس رفته رفته اقدام به خرید تجهیزات کنید و دوچرخه سواری را برای خود یا فرزندتان امن کنید. لازم به ذکر است که قیمت تجهیزات ایمنی دوچرخه سواری مناسب است. میتوانید همین حالا اقدام به خرید کنید. در ادامه با چک لیست تجهیزات دوچرخه سواری آشنا شوید.


 

کلاه ایمنی از اصلی ترین تجهیزات ایمنی دوچرخه سواری:

از جمله ضروری‌ترین لوازم دوچرخه سواری کلاه ایمنی است. سر مهمترین عضو بدن است، پس باید به طور ویژه از آن مراقبت کنیم کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری دارای دو قسمت از قسمت داخلی نرم و قسمت خارجی سخت و محکم است. سخت و محکم بودن کلاه ایمنی به خار اسیب نرسیدن به جمجمه است. کلاه ایمنی دوچرخه سواری باید وزن سبک داشته باشد و از روی سرحتی یک اینچ تکان نخورد.

کلاه دوچرخه سواری

 

 

 چراغ و شب نما از لوازم ایمنی دوچرخه سواری:

اگر در مسیری که حرکت می‌کنید به شب برخوردی باید حتماً این دو چراغ را بر روی دوچرخه خود نصب کنید. یک چراغ سفید رنگ برای جلو و یک چراغ قرمز رنگ برای عقب تهیه کنید. چراغ ها ممکن است شارژی باشند یا با باتری کار کند. این چراغ ها سه حالت دارند: کم نور، پر نور و چشمک زن. این چراغ ها برای کامل کردن دید خودتان در تاریکی است تا به مانعی بر نخورید یا حتی به وسایل نقلیه دیگر برخورد نکنید.

 

 آینه دوچرخه از سری تجهیزات موردنیاز دوچرخه سواری

به دلیل کم بودن سرعت دوچرخه از دیگر وسایل نقلیه داشتن آینه برای دوچرخه ضروری است و دید کافی نسبت به پشت سر خواهید داشت و حتی از خطرات احتمالی جلوگیری میکند. برای خرید آینه دوچرخه از همین وب سایت اقدام کنید.

 

 زنگ دوچرخه از تجهیزات اصلی دوچرخه:

زنگ دوچرخه یکی از تجهیزات مناسب برای دوچرخه می باشد که در زمان سبقت دوچرخه از دوچرخه دیگر و یا رد شدن دوچرخه از کنار عابر پیاده بسیار کارایی دارد.

 

 قفل دوچرخه از ضروری ترین تجهیزات دوچرخه:

قفل‌ها معمولا به شکل زنجیر، تسمه یا آهن هایی به شکل یوهستند.که برای  محافظت از دوچرخه باید حتما به همراه داشته باشید. هنگام توقف برای استراحت و خوردن غذا بسیار مهم است که دوچرخه خود را قفل کنید. برای خرید قفل دوچرخه از همین وب سایت اقدام کنید.

قفل دوچرخه

 نوار راهنما:

نوار راهنما در پشت زین هر دوچرخه ضروری است. در شب چون  شناسایی دوچرخه توسط وسایل نقلیه دیگر سخت است این نوار نور را منعکس میکند و باعث دیده شدن دوچرخه توسط وسایل نقلیه دیگر میشود استفاده از این نوار بسیار کاربردی است.

 

تلمبه و لوازم پنچرگیری از تجهیزات مهم دوچرخه سواری:

تلمبه از مهم‌ترین ابزارهای دوچرخه می‌باشد تا هنگام پنچر شدن لاستیک دوچرخه از آن استفاده کنید. تا اگر نیاز به تعمیرگاه بود شما را تا مقصد برساند. حال اگر پنچر شدن لاستیک با تلمبه برطرف نشد، باید آن را پنچرگیری کنید. که در این صورت به لوازم پنچرگیری نیاز داریم، از جمله لوازم پنچرگیری چسب پنچرگیری، وصله پنچرگیری، سمباده برای زبر کردن محل مورد نظر است. در چسب زدن دقت کنید، که وصله را بلافاصله نچسبانید. باید بگذارید که چسب مایع کمی خودش را بگیرد بعد آن را بچسبانید.

 

 لباس مناسب دوچرخه سواری:

انتخاب لباس مناسب برای دوچرخه سواری نکته بسیار مهمی است. به همین دلیل باید ژاکت، شلوار یا شلوارک مخصوص (همان شلوارک پد دار)، جوراب، دستکش دوچرخه سواری (دستکش‌های دوچرخه سواری به دلیل پدهایی که در کف ان تعبیه شده است باعث میشود که وقتی دست‌ها به مدت طولانی بر روی فرمان دوچرخه است عرق نکند و تاول نزنند)، عینک دوچرخه سواری، زانو بند، بادگیر و پیراهن ضد آب به همراه داشته باشید. تا احساس راحتی داشته باشید و با آرامش بیشتری به دوچرخه‌سواری ادامه دهید.

 

کفش های مناسب دوچرخه سواری :

کفش‌های مخصوص دوچرخه سواری کفی سفتی دارند که سبب درد نگرفتن پاهای شما میشود و زیره های انها  معمولا برای داشتن وزن کمتر از نایلون یا فیبر کربن ساخته شده اند. زیره های این کفش ها دارای ضربه گیرهای پاشنه و پنجه پا میباشند، که این ضربه گیر ها میتوانند به حفظ کفی کفش دوچرخه جاده در شرایط مناسب کمک کند.

 

 بطری آب دوچرخه سواری:

دوچرخه سواری از جمله ورزش‌هایی است که باعث تعریق زیاد و در نتیجه تشنگی می شود. به همین دلیل باید همیشه بطری آب به همراه داشته باشید. خصوصاً قبل از اینکه احساس تشنگی کنید.یعنی نباید بگذاریم که دهان شما به مرحله خشک شدن برسد. زیرا، در صورت ادامه این وضعیت دچار آسیب می شوید.

قمقمه دوچرخه

 کیف دوچرخه یا کوله‌پشتی از تجهیزات مهم دوچرخه سواری:

همه تجهیزاتی که برای دوچرخه سواری لازم داریم باید برای حمل بهتر در یک کیف یا کوله پشتی جمع اوری و نگهداری کنیم. که البته بهتر است از کیف دوچرخه به صورت خورجینی هستند استفاده کنیم. زیرا، کوله پشتی باعث خسته شدن و فشار آوردن به کمر میشود. برای خرید کیف دوچرخه از همین وب سایت اقدام کنید.

 

 تغذیه کافی:

دوچرخه سواران در مسیر خود باید تغذیه کافی به همراه داشته باشند. تا انرژی کافی برای ادامه دوچرخه سواری داشته باشند. غذاهای انتخابی دوچرخه سواران باید غنی از کربوهیدرات و با چربی و فیبر کم باشد. زیرا به استقامت بدنی و سلامت شما کمک می کند.

 به طور کلی هنگام دوچرخه سواری باید وسایل کمتری جهت کاهش وزن و حرکت سریع  به همراه داشته باشید. زیرا هرچه وزن دوچرخه و تجهیزات بیشتر باشد، کالری بیشتری سوزانده می‌شود. در نتیجه خستگی ایجاد می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *