سفر و گردشگری

معرفی ارزانترین شهر ایران برای مسافرت

ارزانترین شهر ایران برای مسافرت

معرفی ارزانترین شهر ایران برای مسافرت

یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات در زندگی هر فرد، رفتن به مسافرت و کشف مکان‌های جدید است. سفر رفتن از خستگی و تنش کاری زندگی جلوگیری کرده و راه مناسبی برای به دست آوردن تجربه‌های جدید است. یکی از نکته‌های مهم و اساسی سفر رفتن، توجه به هزینه‌های آن می‌باشد. با توجه به شرایط امروزه اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی یکی از سوالاتی که ذهن هر فرد را قبل از سفر درگیر می‌کند این است، که مسافرت ارزان کجا برم و ارزان ترین شهر ایران برای مسافرت کجاست؟

در این مقاله از جاوید برای شما عزیزان به معرفی بهترین گزینه‌ ارزانترین شهر ایران برای مسافرت پرداخته‌ایم. تا با توجه به آن و پرداخت هزینه مناسب به یک سفر خاطره انگیز بروید. در این مطلب از معرفی گزینه هایی مانند ارزان ترین شهر ایران برای خرید پوشاک و بهترین شهر ایران برای مسافرت در فصل بهار، استفاده کرده و آماده سفر شوید.

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

لیست ارزانترین شهر ایران برای مسافرت که باید قبل از سفر بدانید!

اولین و مهم‌ترین گزینه برای رفتن به یک مسافرت اقتصادی «شناخت ارزانترین شهر ایران برای مسافرت» است. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار و شهرهای ایران برای مسافرت انداخته‌ایم.

1-بوشهر ارزانترین شهر ایران برای مسافرت و دیدار از خلیج فارس

بوشهر یکی از بهترین شهر ایران برای مسافرت در فصل بهار است. این شهر جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار زیادی مانند دریانوردی خلیج همیشگی فارس، موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه نصوری ، گنبد نمکی جاشک، موزه‌ دریانوردی خلیج فارس، رافائل را دارد. علاوه بر آن با سفر به بوشهر می‌توان از سوغاتی‌های خوشمزه‌ای نیز مانند ماهی، خرما، ارده و خارک پخته و … استفاده کرد. دوچرخه سواری در سواحل بوشهر آنچنان لذت دارد که این حس را نمیتوان با هیچ چیزی جایگزین کرد. 

 1-بوشهر ارزانترین شهر ایران برای مسافرت و دیدار از خلیج فارس

2-لرستان یکی از بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

لرستان یکی از ارزان ترین شهر ایران برای خرید پوشاک و از مقاصد ارزان سفر در ایران به شمار می‌رود. در این استان و مرکز آن که خرم آباد است تعداد قابل توجهی آثار طبیعت گردی و تاریخی مانند قلعه فلک افلاک از دوره ساسانیان وجود دارد. این استان در فصل بهار طبیعت دیدنی داشته و یکی از بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار، در بین شهرهای ایران به شمار می‌رود. این شهر جزو رتبه بندی ارزانترین شهر ایران برای زندگی نیز است. از شهر خود، تا لرستان، با دوچرخه بروید و کیفش را ببرید.

مطلب مرتبط:

2-لرستان یکی از بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

3-گرگان از کم هزینه ترین مقاصد مسافرت در ایران

گرگان با طیف وسیع که از جاذبه‌های طبیعی که دارد؛ هرساله میزبان مسافران زیادی از سراسر ایران می‌باشد. این شهر در کنار جاذبه‌هایی مانند پارک جنگلی ناهار خوران، روستای جهان نما، روستای زیارت و اقامتگاه‌های بوم گردی ارزان قیمت که دارد؛ یکی از ارزانترین شهر ایران برای مسافرت و از گزینه های سفر کم هزینه به شمال کجا برم نیز به شمار می‌رود. بنابراین اگر قصد رفتن به یک سفر اقتصادی را دارید حتما گرگان را نیز که جزو ارزان ترین شهر ایران برای خرید پوشاک است نیز مد نظر قرار دهید. اگر  با دوچرخه به گرگان سفر کنید میتوانید هزینه ها را کاهش دهید.

برای اطلاع از نکات سفر با دوچرخه میتوانید به لینک درج شده رجوع کنید. نکات سفر با دوچرخه و لوازم و تجهیزات سفر با دوچرخه به طور کامل توضیح داده شده است.

3-گرگان از کم هزینه ترین مقاصد مسافرت در ایران

 

4-مسافرت ارزان کجا برم؟ پایتخت ایران تهران

شاید معرفی تهران به عنوان ارزانترین شهر ایران برای مسافرت، در جواب سوال مسافرت ارزان کجا برم برای عده‌ای باور پذیر نباشد. اما جالب است بدانید بر طبق آمار ارائه شده یکی از ارزان ترین شهر ایران برای مسافرت، تهران است. تقریبا همه ما تهران را با ترافیک و آلودگی هوا میشناسیم اما در تعطیلات بهار و روزهای آخ هفته این شهر خلوت بوده و اقامتگاه و هتل‌های آن از دیگر شهرها ارزان‌تر می‌شود!

در سفر به تهران از بناهای تاریخی لذت برده و از بازدید مکان‌هایی مانند کاخ‌های گلستان و دادگستری قدیم، موزه قصر، مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی سعدآباد و نیاوران لذت ببرید. همچنین از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به مدرسه و مسجد میرزا ابوالحسن خان ایلچی دارالفنون، امامزاده‌های زید، علی‌اکبر چیذر و موسی(ع) بازار بزرگ تهران، موزه‌های ملی ایران، برج‌های میلاد و آزادی، دریاچه چیتگر باغ پرندگان و شهر اوشان اشاره کرد.

5- استان کردستان. ارزانترین شهرایران برای مسافرت

یکی از استان‌های بسیار جذاب و زیبا که متاسفانه به خوبین بین هموطنان شناخته نشده است استان کردستان می‌باشد. مرکز شهر این استان یکی از بهترین شهر ایران برای مسافرت در فصل بهار، است که آب و هوای بسیار مطبوعی در این فصل دارد. جاذبه‌های درونی این استان آنقدر زیاد است که قطعا هنگام سفر شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر به این استان سفر کردین از دیدنی‌هایی مانند دریاچه زریوار، کلیسای سنندج، آبشار بل و …. غافل نشوید. در ضمن این استان جزو ارزان ترین شهر ایران برای خرید پوشاک نیز محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:

5- استان کردستان. ارزانترین شهرایران برای مسافرت


 

6-قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران

سفر به قزوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانیکه به دنبال ارزانترین شهر ایران برای مسافرت، هستند می‌باشد. در این شهر بناها و موزه‌های تاریخی زیادی وجود دارد و پایتخت خوشنویسی ایران محسوب می‌شود. از دیدنی‌های این شهر که نمی‌توان از آن غافل شد می‌توان به عمارت و باغ سپهدار، مسجد جامع قزوین، عمارت کلاه فرنگی، کلیسای کانتور، کلیسای رفیع، حمام قجر، بازار قزوین اشاره کرد. اگر به هنر علاقه‌مند هستید، حتما به این شهر جذاب سفر کرده و از اقامت در آن لذت ببرید.


دوچرخه، یک راه حمل و نقل برای سفر ارزان

یکی از مهم‌ترین گزینه‌های هر سفری حمل و نقل آن است. هواپیما و قطار یکی از بهترین راه های حمل و نقل می‌باشند؛ اما متاسفانه گزینه گرانی بوده و استفاده از آن ها خارج از لیست ارزانترین شهر ایران برای مسافرت، است. امروزه سفر با دوچرخه در بین بسیاری از افراد گسترش پیدا کرده است و حتی با دوچرخه به تمامی کشورهای جهان سر زده و جهانگردی خود را آغاز می‌کنند. علاوه بر آن همراه داشتن دوچرخه در طول سفر از گزینه بسیار مناسب حمل و نقل درون شهری است.

من (مجتبی جاوید) صاحب فروشگاه آنلاین جاوید، با سال‌ها تجربه دوچرخه سواری و آشنا بودن با تمامی دوچرخه‌ها، به شما عزیزان در زمینه خرید لوازم جانبی دوچرخه و انواع دوچرخه توریستی   کمک می‌کنم. اگر قصد خرید لوازم جانبی دوچرخه را دارید، با خیال آسوده از فروشگاه جاوید استفاده کنید.

سخن پایانی ارزانترین شهر ایران برای مسافرت

در این مطلب از جاوید به منظور رفتن به یک سفر اقتصادی برای شما عزیزان به معرفی ارزانترین شهر ایران برای مسافرت، پرداختیم. توجه کنید که هزینه سفر در روزهای تعطیل نسبت به مابقی ایام سال بیشتر بوده و اگر قصد یک سفر اقتصادی را دارید حتما به دیگر ایام موکول کنید. اگر مسافت دور برای شما سخت است؛ دیدار به شهرهای اطراف را اولویت قرار داده و حتما از وسایلی مانند دوچرخه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *