سفرنامه

در سفر به شمال به کجا بریم؟

در سفر به شمال به کجا بریم؟

شمال ایران، با شهرهای زیبا و طبیعت همیشه سرسبزش، همواره یکی از مقصدهای ما برای سفر، گردش و تفریح است. این منطقه جادویی انقدر جذابیت دارد که ما گاهی سردرگم می‌شویم از اینکه در سفر به شمال کجا بریم؟ در این مطلب از جاوید با راهنمای سفر به شمال، به شما کمک می‌کنیم تا با برنامه ریزی مناسب و سفر به شمال بدون ماشین، با وسایل تفریحی مانند دوچرخه، یک مسافرت عالی داشته باشید. با ما همراه باشید.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهترین زمان سفر به شمال چه موقع است؟

اگر در زمان شلوغی جاده‌ها و شهرها به شمال سفر کنید؛ شاید لذت کافی از سفر نبرید. بنابراین لازم است بهترین زمان سفر به شمال، را بدانید. برای سفر به شمال باید خلوت‌ترین زمان مانند بعد از تعطیلات عید و اواخر فروردین ماه که هوا نیز خنک است را انتخاب کنید. علاوه بر آن به علت شروع مدارس در آن زمان، مسافران کم‌تر شده و هزینه‌های شما نیز کاهش پیدا می‌کند. سفر به شمال در مهر ماه نیز زمان مناسبی برای مسافرت است.

به طور کلی بهترین زمان سفر به شمال، فصل پاییز و بهار و اواسط روزهای هفته است.

سفر به شمال کجا بریم

برای سفر به شمال کجا بریم؟ 5 مورد گلچین از جاهای دیدنی شمال

1- در سفر به شمال به کجا بریم؟ نگین رامسر جواهرده

در دل طبیعت زیبای وصف ناپذیر شمال، روستایی به نام جواهرده که یکی از روستاهای شهرستان رامسر است وجود دارد. از جاذبه‌های گردشگری جواهرده می‌توان به آبشار، چشمه و جنگل‌های زیبا، مراتع اشاره کرد. برای لمس بهتر این زیبایی‌ها پیشنهاد می‌شود به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید. قطعا لذتی که از دوچرخه سواری درجنگل‌های سرسبز هیرکانی و دشت لپاسر خواهید کرد قابل توصیف نیست. سفر با دوچرخه آن هم اگر مقصد جواهرده باشد، یک تجربه فوق العاده لذت بخش خواهد شد.

من (مجتبی جاوید) صاحب فروشگاه آنلاین جاویدبایک، با سال‌ها تجربه دوچرخه سواری و آشنا بودن با تمامی دوچرخه‌ها، به شما عزیزان در زمینه خرید لوازم جانبی دوچرخه کمک می‌کنم. اگر قصد خرید لوازم دوچرخه را دارید، با خیال آسوده از فروشگاه جاوید استفاده کنید.

سفر به شمال

 

2-با دیدین روستای زیبای گرسماسر سفر خود را تکمیل کنید.

اگر سفر به شمال در شهریور ماه را انتخاب کردین؛ حتما به روستای گرمسار سر بزنید. خصوصا دیدنی‌های این روستا با دوچرخه سواری همراه خانواده و دوستانتان لذت سفر را دو چندان می‌کند. از دیدنی‌های این روستان می‌توان به رستم سر، چهارپیچ و چشمه آب معدنی امیرخانی اشاره کرد.

3- در سفر به شمال به کجا بریم؟ به زیباترین منطقه گیلان ماسال

یکی از زیباترین و بکرترین منطقه‌های گیلان ماسال است. این منطقه گزینه‌های سفر به شمال بدون ماشین است که با در آن می‌توانید دوچرخه سواری روی ابرها را تجربه کنید. لذتی که دوچرخه سواری در شمال دارد قابل مقایسه با ماشین سواری نیست!

مطالب مرتبط و پیشنهادی

سفر به شمال

4- در سفر به شمال به کجا بریم؟ روستای تاریخی کندلوس

روستای زیبای کندلوس، با قدمت 4000 سال اولین موزه روستایی جهان می‌باشد. این منطقه یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری شمال بدون ماشین است. زیرا این روستا انقدر جذابیت دارد که تنها با دوچرخه سواری می‌توان تمام آن  را حس کرد.

بیشتر بخوانید: فواید دوچرخه سواری

سفر به شمال

5- در سفر به شمال به کجا بریم؟ داماش معتدل

روستای داماش در بهار و تابستان هوای بسیار معتدل و خنکی دارد . به همین علت یکی از بهترین مقاصد سفر تابستانه به شمال است. با دوچرخه به داماش سرزده و از روستای سوسن چلچراغ زیبای این منطقه دیدین فرمایید.

برای سفر به شمال به لذت بردن از مسیر توجه کنید نه رسیدن به مقصد!

ارزان‌ترین فصل برای سفر به شمال

فصل‌های کم مسافر به تبع باعث میشود تا هزینه های سفرتان کمی کاهش پیدا کند. برای مثال سفر در فصل بهار، شاید کمی هزینه روی دستتان بگذارد. اما اگر با دوچرخه به شمال سفر کنید، هزینه های رفت و آمد به شدت پایین می آید و از سویی هم لذت سفر چند برابر میشود.  به طور کلی  با وجود اینکه بهار فصل سفر به شمال است و واقعا حیرت انگیز میشود، ولی برای یک سفر اقتصادی باید کمی هوشمندانه‌تر عمل کنید.؛چرا که قیمت اقامتگاه‌ها، رفت‌وآمد و غذا به دلیل تقاضای زیاد، برای شما به‌صرفه نخواهد بود. اما همانطور که گفته شد، سفر با دوچرخه به صرفه تر خواهد شد.

سخن پایانی در سفر به شمال به کجا بریم؟

در این مطلب تلاش شد تا گلچین خوبی از مکان‌های دیدنی شمال برای جواب دادن به سوال در سفر به شمال به کجا برویم؟ داده باشیم. با وجود اینکه تقریبا اکثر سفر های ما با ماشین انجام می‌شود؛ اما به هیچ عنوان این وسیله جایگزین دوچرخه سواری در مسیرهای سرسبز و پر از جاذبه شمال نمی‌شود. اگر قصد سفر به شمال را دارید؛ به این نکته مهم توجه کنید که هدف رسیدن به مقصد نیست، بلکه لذت بردن از تمام مسیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *