مجله دوچرخه

معرفی انواع دوچرخه های توریستی – بهترین مدل دوچرخه توریستی و گردشگری

انواع دوچرخه توریستی و دوچرخه گردشگری

هرکس با توجه به نیاز و هدفی که دارد، دوچرخه مورد نیاز خود را خریداری میکند.  بعضی ها دوچرخه های کوهستانی و بعضی افراد دیگر هم با توجه به نیاز و هدفشان دوچرخه توریستی را انتخاب میکنند که در ادامه به ویژگی‌های دوچرخه توریستی می پردازیم. اگر قصد خرید دوچرخه گردشگری دارید و میخواهید سفر با دوچرخه را آغاز کنید، راهنمای دوچرخه توریستی را حتما بخوانید. در ادامه لیست انواع دوچرخه توریستی و گردشگری به شما معرفی شده است.

 

برای مشاهده ویدئوهای سفر با دوچرخه من به صفحه آپارات سفرنامه های جاوید با دوچرخه مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید دوچرخه توریستی

دوچرخه‌ها در شکل‌ها و انواع گوناگونی طراحی و تولید میشوند، برای مثال دوچرخه کوهستانی برای مسیر هایی ناهموار کاربرد دارند، دوچرخه شهری برای مکان هایی صاف مانند اسفالت مناسب هستند، دوچرخه های توریستی هم جزو یکی از دوچرخه های پرفروش است که انواع گوناگونی دارند.  در ادامه به چند مورد از ویژگی های دوچرخه های گردشگری اشاره شده است.


 

ویژگی دوچرخه حرفه ایی توریستی

یکی از ویژگی‌های دوچرخه توریستی سبک وزن بودنشان است، اگر قصد دارید که مسافت طولانی را طی کنید بهتر است تجهیزات مورد نیاز را برای سفر خود مهیا کنید و هم چنین باید از شرایط دوچرخه سواری در کشور مقصد اگاه باشید. دقت داشته باشید که قطعات دوچرخه های توریستی  باید بسیار باکیفیت و درجه یک باشند. کیفیت قطعات یک دوچرخه توریستی نقش مهمی در افزایش کیفیت دوچرخه‌سوار و لذت‌بخش‌تر کردن سفر با دوچرخه دارد.

مدل های دوجرخه توریستی

برای سفر با دوچرخه و انتخاب بهترین مدل دوچرخه توریستی، باید تایرهای مناسب با انواع شرایط آب و هوایی تهیه کنید. بهتر است لاستیک های این نوع از دوچرخه تا حدی ضخیم و پهن باشند. لاستیک‌های خیلی نازک برای جاده های خاکی و بارانی اصلا مناسب نیستند.

بهترین مدل دوچرخه توریستی باید دارای دسته دنده حرفه ای و دنده هایی سبک و سنگین باشد. چرا که از دنده سبک برای سربالایی ها استفاده میشود و از دنده سنگین برای سرپایینی ها. و به این شیوه، دوچرخه سواری در هر نوع مسیری راحت میشود.

از جمله ویژگی های دیگر یک دوچرخه گردشگری این است که راحت و انعطاف پذیر باشد. برای مثال فرمان دوچرخه توریستی، باید به نحوی طراحی شده باشد تا دوچرخه سوار دستش را هر طور که دلش بخواهد بتواند روی فرمان بگذارد. فرمان مناسب، پدال مناسب، تایر دوچرخه و… در عملکرد و سرعت دوچرخه سوار به شدت تاثیر میگذارذ.  اگر قصد خرید دوچرخه توریستی دارید، باید به قطعات آن توجه کنید. همچنین برای راحتی حداکثری و داشتن امنیت در سفر با دوچرخه باید یک سری لوازم  جانبی دوچرخه هم  خریداری کنید.

 

لازم به ذکر است که شما میتوانید دوچرخه نیمه حرفه ای برای سفر بخرید اما رفته رفته قبل از سفر کردن، تجهیزات لازم را تهیه نمایید. برای مثال فرمان دوچرخه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آن است. اما تمامی دوچرخه های توریستی به فرمان مدل پروانه ای مجهز نیستند. اما شما میتوانید فرمان‌های پروانه‌ای را خریداری و روی دوچرخه نصب کنید.

راهنمای خرید دوچرخه توریستی

خرید فرمان دوجرخه مدل پروانه ای مناسب دوچرخه های توریستی

مطلب مرتبط:

راهنمای خرید فرمان دوچرخه

لازم به ذکر است که  انتخاب قطعات نامناسب ممکن است باعث آسیب دیدن دوچرخه و ایجاد مشکلات فراوان، متوقف شدن سفر و ایجاد درد و ناراحتی برای دوچرخه سوار و حتی آسیب جدی او شود؛ بنابراین در انتخاب مهم‌ترین لوازم سفر با دوچرخه، باید نهایت دقت را داشته باشید.

 

برای خرید هر نوع لوازم سفر با دوچرخه، لوازم جانبی دوچرخه از جمله، عینک دوچرخه، فرمان دوچرخه، قمقمه دوچرخه، کیف و خورجین دوچرخه و… از طریق سایت فروشگاهی جاویدبایک اقدام کنید.

راهنمای خرید دوچرخه توریستی

خرید کیف دوچرخه توریستی


انواع دوچرخه گردشگری 

دوچرخه توریستی کلاسیک  

یک نوع دوچرخه توریستی سنتی-کلاسیک است. این نوع دوچرخه ها معمولا دارای زین چرمی و بدنه ایی فولادی هستند. سبد هایی در جلو و عقب دوچرخه وجود دارند که جایگاه  گذاشتن بطری اب در دوچرخه است. این نوع دوچرخه توریستی کلاسیک،لاستیک های پهنی دارند.

دوچرخه توریستی ادونچر

بروز ترین و مدرن ترین دوچرخه را میتوان به دوچرخه های توریستی ادونچر اشاره کرد که برگرفته از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا است. این مدل دوچرخه توریستی، امکانات ویژه ایی دارند که میتوان به فریم های مدرن، ترمز دیسکی، لاستیک های پهن و قابلیت هایی که برای خارج از جاده  میتوان از انها استفاده نمود، اشاره کرد.

در این نوع دوچرخه‌ها ، انواع مختلفی مواد مانند کربن سبک و گران قیمت و الیاژهای جدید به کار رفته است، این نوع دوچرخه‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند که این قابلیت در اختیار شما است که در هر نوع سفری میتوانید لاستیک‌ها و گلگیرها را متناسب با جاده و شرایط خود ان‌ها را عوض کنید.


 

دوچرخه توریستی هیبریدی تخت

امروزه پیشرفت‌ها در حوزه  صنعت دوچرخه سواری بسیار چشمگیر بوده است. امروزه  در کشورهای اروپایی نوعی دوچرخه توریستی وجود دارد که بسیار محبوب شده است. اسم این مدل دوچرخه های پیشرفته و حرفه ای، دوچرخه هیبریدی تخت است.  . زیرا این دوچرخه ترکیبی است از دوچرخه‌های کوهستانی، شهری و کورسی. این نوع دوچرخه ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

ویژگی این دوچرخه ها میتوان به فرمان صاف، لاستیک سنگین و فرمان های صاف ،الیاژ سبک که در عین حال مقاوم هستند، اشاره کرد. ترمز هایی در این دوچرخه ها که نامشان v است به کار رفته است. باید از این نوع دوچرخه ها توقع داشت که در مسیر های کوهستانی بتوان از ان استفاده کرد. ولی میتوان از این نوع دوچرخه ها برای سفرهای چند روزه و درون شهری هم استفاده کرد.

 

دوچرخه های هیبریدی از پرفروش ترین دوچرخه توریستی

 

دوچرخه توریستی الکتریکی

یکی از بهترین گزینه برای دوچرخه سواری و گشت و گزار است مدل دوچرخه توریستی الکتریکی است. این نوع دوچرخه ها ظاهری شبیه به دوچرخه های هیبریدی دارند.  استفاده از باطری، باعث زیاد شدن وزن دوچرخه شده است و به تبع قیمتش بیشتر از سایر مدل دوچرخه های گردشگری است. باطری های های تعبیه شده در دوچرخه توریستی الکتریکی، برای سفرهای طولانی مناسب هستند و باید به صورت مرتب ان را شارژ کرد. باطری برای این است که شما در هر زمان که احساس خستگی کردید، بدون رکاب زدن، به مسیر خود ادامه دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *