مجله دوچرخه

آموزش دوچرخه سواری به کودکان

روش یاد دادن دوچرخه سواری به کودکان

چگونه به کودکان دوچرخه سواری آموزش دهیم؟

دوچرخه سواری برای کودکان ورزشی بی‌خطر و لذت بخش است. افرادی که میخواهند دوچرخه سواری را به کودکان یاد بدهند باید صبر و حوصله داشته باشند تا  خاطره خوشی را از یاد گرفتن دوچرخه سواری در ذهن کودک ایجاد شود. کودک قطعا برای شروع دوچرخه سواری ترس دارد اما این شما هستید که با چند ترفند و دانستن نکات آموزشی برای یاد دادن دوچرخه سواری به کودک دلبندتان، ترس را از وجودش بیرون میکنید.  در ادامه به چگونگی آموزش دوچرخه سواری به کودکان پرداخته ایم.

جاوید را در صفحه رسمی آپارات فروشگاه لوازم جاوید دنبال کنید.

چگونگی آموزش دوچرخه سواری به کودکان

مزیت دوچرخه سواری بسیار زیاد است به ویژه برای کودکان و بانوان. سعی کنید خانوادگی دوچرخه سواری کنید. اگر کودکتان هنوز دوچرخه سواری بلد نیست کم کم شروع کنید به آموزش. بهترین زمان برای یاد دادن دوچرخه سواری به کودکان در بازه سنی 3 تا ۶ سال است. در این سن باید دوچرخه سواری را به کودکان در شکل بازی و تفریح به انها یاد بدهید تا علاقه شان برای یاد گیری دوچرخه سواری بیشتر شود. زمان یاد دادن دوچرخه به کودک باید اجازه دهید تا خودش کم کم و تدریجی ان را یاد بگیرد. از همان ابتدا از گذاشتن کمکی برای دوچرخه کودکتان پرهیز کنید زیرا با این کار ترس و وحشت در کودک ایجاد میشود.

باید این امکان را به کودکان دهید تا خود کودک ان را یاد بگیرد. درست است که به فکر سلامتی کودک دلبندتان هستید و دوست ندارید اصلا در زمان دوچرخه سواری بر روی زمین بخورد، اما از قدیم گفته اند که بازی اشکنک داره سر شکستنک داره 🙂 . باید به دوچرخه سواری هم مانند یک بازی ببینید. اگر کودک زمین خورد نباید، دست پاچه شوید. اتفاقا به آن بفهمانید که این زمین خوردنش دلیل بر یاد گرفتنش است و جای هیچ ترسی نیست.  البته برای اطمینان بیشتر میتوانید برای کودک خود زانو بند، کلاه دوچرخه سواری و عینک دوچرخه سواری تهیه کنید.

اگر قصد خرید لوازم جانبی دوچرخه دارید از همین وب سایت میتوانید اقدام کنید. انواع لوازم جانبی دوچرخه در حاوید بایک وجود دارد. 

روش یاد دادن دوچرخه سواری به کودکان

 

مراحل آموزش دوچرخه سواری به کودکان

مرحله اول آموزش دوچرخه سواری به کودکان: طریقه درست نشستن بر روی زین دوچرخه برای کودکان اهمیت زیادی دارد.  باید به گونه ای دوچرخه را تنظیم کنید که دست کودک به ترمز و فرمان برسد. زین باید متناسب با قد کودک باشد و کف پا بر روی زمین قرار بگیرد و زانو کودک نباید خم شود در زمان نشستن بر روی زین امکان قدم برداشتن برای کودک وجود داشته باشد.


مرحله دوم آموزش دوچرخه سواری به کودکان: دوچرخه هایی که برای گروه سنی 2تا 4 سال طراحی شده است سایز ان 12 است و بدون رکاب هستند و مناسب برای یادگیری کودکان در این سن است. اگر دوچرخه ای را خریداری کردید که رکاب داشت باید توجه کنید که ان را بردارید تا شبیه یک اسباب بازی برای کودک شود و برای دوچرخه های بزرگ هم این روش پاسخ گو می باشد.


مرحله سوم آموزش دوچرخه سواری به کودکان: برای  شروع باید یک زمین صاف و باز انتخاب شود. کودک باید به طوری روی دوچرخه بنشیند که کف پای او در تماس با زمین باشد، زمانی که شروع به حرکت کرد به کودک بگویید که از ترمز استفاده کند و تعادل خود را حفظ کند. از عجله کردن باید دوری کرد زیرا این روش، روشی کار امد و مطمئن است. بعد از یادگیری این مرحله نوبت به مرحله حرکت میرسد.

روش یاد دادن دوچرخه سواری به کودکان

مطالب پیشنهادی:

مرحله چهارم آموزش دوچرخه سواری به کودکان: در این مرحله باید کودک را تشویق کرد که با کمک هر دو پا دوچرخه را به جلو حرکت دهد و زمانی که پای کودک بالا است، دوچرخه رو به جلو حرکت کند. بهتر است که برای شروع بعد از یک زمین صاف، زمین شیب دار نیز انتخاب کنید.


مرحله پنجم آموزش دوچرخه سواری به کودکان: به کودک اجازه دهید که از مسیر های پر پیچ و خم و ناهموار شروع کند و روز به روز تعادل خود را بیشتر برقرار کنند و هیجان بیشتری را از دوچرخه سواری ببرد.

مرحله ششم آموزش دوچرخه سواری به کودکان:‌ بعد از یاد گرفتن مهارت های دوچرخه سواری از کودک خود بخواهید که پاهای خود را از روی زمین بلند کند . از عجله کردن دوری کنید به تدریج کودک یاد میگیرد.

نکته:باید برای کودکان از دستکش دوچرخه و کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری استفاده کرد تا در زمان خوردن زمین اسیب جزئی به کودک وارد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *